Ga naar inhoud

2 DVD's naar 1 DVD


Aanbevolen berichten

Ik wil graag wat films op 1 DVD schrijven. Misschien een lang verhaal, maar dan heb je wel een compleet overzicht wat ik (fout) doe! Mijn werkwijze: - eerst beide DVD's rippen op de harde schijf. Gaat goed, elke film is ongeveer 5-7 Gb groot in de VIDEO_TS map. - dan mbv DVD2ONE elke film comprimeren naar ongeveer 2.2 Gb. Ik haal alle overbodige prut, intro's, menuus en subtitels, (behalve Dutch) eruit. Ik houd alleen de film over, met Engelse audio en dutch subtitels. Als ik deze kleine stukjes bekijk mbv een software speler, kan ik die bekijken, incl subtitels. Ook deze kleine stukjes op een DVD zetten, en ik kan alles zien met een stand alone speler, incl dutch subtitel - dan mbv TMPGenc DVD Author deze bestandjes samenvoegen, met een leuk menuutje erbij. Gaat ook goed. Op mijn standalone DVD speler start de DVD op met dat menu, ik kan kiezen welke film start, en hij komt op met de film. Leuk. Alleen nu zijn de subtitels opeens verdwenen!!! Ook mbv de softwarespeler blijft het vakje grijs van subtitels in de samenvoeging, terwijl ze in de afzonderlijke files nog wel zitten. Zie ik wat over het hoofd, of poetst TMPGenc DVD Author dit automatisch weg?
Link naar reactie
Hmmmmmm, ondertussen dit programma gedownload, een testversie. Maar ik kom er niet uit, en google geeft me ook geen soelaas. Wie heeft er een andere tip om zoiets voor elkaar te krijgen, of heeft iemand een handleiding in digitale versie, en is genegen om dit naar mij te mailen? Bedankt alvast!
Link naar reactie
Met VSO Convert X to DVD kan je meerdere films op 1 DVD branden. Maak van je originele DVD's eerst een avi-bestand en dan kunnen er, als alles goed gaat, ongeveer 6 films op 1 DVD van 4.7Mb. http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/ Dit is de link naar VSO software Je kunt dan een eigen menu maken met achtergrond afbeeldingen (er ziiten er al een aantal in als voorbeeld) je kunt er tekst bijzetten in verschillende lettertypes en groottes. Kortom er kan van alles.javascript:emoticon(':P') javascript:emoticon(':P')
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...