Ga naar inhoud

Capturing met portable harddisk mogelijk?


Aanbevolen berichten

Op mijn systeem met 2 harddisks van elk 250 GB (SATA) capture en bewerk ik probleemloos video, met Pinnacle Liquid Edition 5.0. Hierbij gebruik ik 1 HD uitsluiting voor video. Nu heb ik het voornemen om een externe HD van 500 GB ter uitbreiding erbij te nemen, en wel de LaCie BigDisk 500 GB, Hi-speed USB 2.0. Wie kan me vertellen of deze schijf snel genoeg is voor capturing? Overigens staat in de handleiding van de software alleen schijven te gebruiken met NTFS-partitie(s) omdat bij FAT32 problemen kunnen ontstaan met clips langer dan 18 minuten. Hoe weet ik welke partitie de nieuwe schijf heeft en in hoeverre is dat van belang bij een externe schijf. Alvast bedankt, Ben.
Link naar reactie
USB 2 Hi-Speed is gespecificeerd op 480 Mb/s = 60 MB/s, dus de verbinding is meer dan vlot genoeg voor capture op b.v. DV niveau. Ook de harde schijf zal van een modern type zijn en een heel eind richting die 60 MB/s komen, ook vlot genoeg dus voor zelfs ongecomprimeerd de volledige PAL-resolutie te capturen (ca. 25 MB/s). De formatering van de schijf is inderdaad een punt, doordat je op een m.b.v. fat32 geformateerde schijf geen bestanden groter dan ca. 4 GB kunt plaatsen, ntfs kent deze relatief lage beperking niet. Je zult, na aansluiting van de schijf, de eigenschappen hiervan moeten bekijken en eventueel naar ntfs moeten formateren of omzetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...