Ga naar inhoud

Hoe video vastleggen en branden?


Aanbevolen berichten

Beste lezer, Voor de eerste keer met video gewerkt. Ik heb een aantal videobandjes via pinnacle 8.4 op mijn pc opgenomen. Ik dacht die dan zo even te branden op dvd... maar die bestanden zijn zo groot dat dat helemaal niet kan. Het zijn avi bestanden. Daarom heb ik die bestanden ook via pinnacle opgenomen als mpeg bestand. Ik heb Nero 7 aangeschaft om op dvd te kunnen branden. Blijkbaar kan ik hier ook de bandjes van de videorecorder mee opnemen zoals met pinnacle. Maar nu heb ik ineens veel meer mogelijkheden: vastlegsjabloon DV, DVD, Nero Digitaal of aangepast met bestandstype AVI of MPEG-2. Op mijn computer heb ik schijfruimte voldoende. Via welk programma en met welke instelling kan ik nu het best de video's vastleggen op mijn computer? In welke formaat/instellingen kan ik het best de video's branden op DVD zodat ik ze op iedere DVD-speler kan afspelen? Welke combinatie behoud de beste kwaliteit (want dat vind ik het belangrijkst)? Alvast dank voor uw antwoord.
Link naar reactie
Met Pinnacle is het de bedoeling dat je de video in DV-kwaliteit opneemt, de video bewerkt door er scenes uit te knippen en bv muziek toe te voegen en vervolgens om te zetten naar mpeg-2. Zo'n mpeg-2 bestand kun je dan met Nero omzetten naar een voor een dvd speler leesbaar bestand, en die bestanden kunnen je vervolgens ook weer branden op DVD met Nero (kan ook allemaal met Pinnacle, maar dat gaat vaak fout). Wanneer je slechts een heel videobandje onbewerkt op dvd wilt branden, kun je beter een ander programma kiezen dat veel goedkoper is. Wil je toch met Pinnacle de complete videoband op dvd plaatsen, dan kun je de video opnemen in mpeg kwaliteit met bv 5000 k/s en dat bestand vervolgend door Nero laten omzetten naar een dvd bestand en weer branden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...