Ga naar inhoud

Hoe van VCD naar jpg


Aanbevolen berichten

Een collega die zeer weinig PC-verstand heeftwilde zijn foto's op CD bewaren. Hij komt naar mij en zegt ik kan ze niet meer lezen vanaf de CD. Nu ik de CD bekijk, blijkt hij er een VCD van gemaakt te hebben. Alle foto's staan nu als Item0001.dat t/m Item0284.dat in de Dir Segment. Allen met een grote van 345kB. Alleen de extensie veranderen in jpg geeft geen resultaat. Irfanview opent zich en wil dit bestand afspelen en geeft een fout. Kan iemand mij zeggen hoe ik het teruggezet krijg naar jpg? NB. Het lijkt me ook dat de foto's in kwaliteit minder zijn gezien de 345kB.
Link naar reactie
probeer maar de [url=http://www.mpegx.com/view.php?detail=2093] OSS Video Decompiler [/url]. deze leest div. film formaten in ( ook DAT bestanden) vervolgens maakt ie van elk frame ( of naar keuze) een foto . deze foto wordt automatisch opgeslagen in div. formaten bmp ,jpg enz.. verwacht geen HiRes foto's meer suc6 :wink:
Link naar reactie
[quote:6ae23a6ba0="hansboss"]Helaas, geprobeerd met OSS maar de *.dat files in de dir segment worden niet herkend. Wel de *.dat file in de dir MPEGAV, maar die was al te zien door de extensie in avi te veranderen. Andere suggesties?[/quote:6ae23a6ba0] Je moet ook de [b:6ae23a6ba0]dat[/b:6ae23a6ba0] file in de dir MPEGAV gebruiken
Link naar reactie
Dat moet toch kunnen door een programma te gebruiken waarmee je een schermafdruk kan maken? Dan knip je uit de schermafdruk de foto en je hebt de foto in jpeg. Een andere manier zou ik niet weten. Maar volgens mij is de kwaliteit van zo'n foto erg laag, vele malen lager dan een gewone jpeg foto van een behoorlijke digitale camera. Gr Steven
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...