Ga naar inhoud

Pinnacle PCTV 50i wil niet werken


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb gisteren een TVkaart aangeschaft voor het maken van demo's van aantal games die ik speel. Ik doe dit al veel langer en heb dus al enige ervaring. Heb gisteren de Pinnacle PCTV 50i gekocht maar had meteen na installeren en opstarten problemen. De bijgeleverde software wilde alleen werken met SP2, die ik natuurlijk weer niet heb. Echter mijn vorige kaart had alleen drivers nodig om te werken en dus heb ik die optie maar aangegrepen. Drivers staan op de CD maar nergens staat mijn type kaart, heb uiteindelijk gekozen en de kaart werd herkend als PCTV 110i. Nou ja geaccepteerd en testen, als het maar werkt dan is het goed. Ik gebruik voor het capturen/opnemen een programma genaamd : iuVCR. Daarin werd de nieuwe kaart herkend maar elke keer loopt het programma vast als ik met een hogere resolutie wil opnemen. Hij staat standaard op 320, maar ik neem normaal op met 720x480. Heb ter controle een ander captureprogramma gedownload maar deze bleef ook op 320 staan. Volgende stap in het proces was het installeren van SP2 en de bijbehorende software. Echter dit heeft totaal geen effect. Ik was in der veronderstelling dat wellicht oude drivers roet in het eten gooiden en heb besloten het systeem te formatteren, dit was ik toch al van plan. Na format nog steeds geen oplossing, de kaart werd helemaal niet meer herkend. Drivers van de cd werkte half want aan het eind van de installatie kreeg ik een foutmelding en werd de kaart niet geïnstalleerd. Meteen SP 2 erop gezet en weer de sofware geïnstalleerd maar nog steeds geen resultaat. Heb gekeken naar nieuwe drivers op www.pinnaclesys.com maar die software/drivers werken niet met deze software of willen een ander type software hebben. Ben er inmiddels achter dat de herkenning van de PCTV 110i vaker voorkomt omdat de hardware hetzelfde is, in de software wordt het onderscheid gemaakt. Maar wat nu ? Heeft er iemand ervaring met het bovenstaande ? Of ervaring met opnemen via 'mijn methode'. TV opnemen doe ik niet, gebruik puur voor opnemen van gamen om daar demo's van te maken. Systeem wat ik gebruik - AMD XP 3000 - Windows XP pro met SP 1 en 2 (eerst 1 maar nu dus ook 2) Alvast bedankt, Groeten, Sander
Link naar reactie
Pinnacle produceert inderdaad goede hardware, maar de software om deze aan te sturen is om het zacht uit te drukken, "waardeloos" . Wat je eerst en vooral dient te controleren: is bestands en printerdeling ingesteld in Windows ? Dit moet je zeker activeren, anders werkt er gewoon niets. Tweede punt, heeft je computer een "Naam" ? Indien niet, geeft de SQL server problemen. De 50i is hardwarematig in grote mate gelijk aan de 110i, daarom ook dat de kaart wordt weergegeven als een 110i . Zelf ben ik zo'n vier weken zoet geweest om mijn 110i aan de praat te krijgen, van technische ondersteuning door Pinnacle, hoef je niet veel te verwachten.
Link naar reactie
[quote:f2a358ef9e="Eddy X"]Pinnacle produceert inderdaad goede hardware, maar de software om deze aan te sturen is om het zacht uit te drukken, "waardeloos" . Wat je eerst en vooral dient te controleren: is bestands en printerdeling ingesteld in Windows ? Dit moet je zeker activeren, anders werkt er gewoon niets. Tweede punt, heeft je computer een "Naam" ? Indien niet, geeft de SQL server problemen. De 50i is hardwarematig in grote mate gelijk aan de 100i, daarom ook dat de kaart wordt weergegeven als een 100i . Zelf ben ik zo'n vier weken zoet geweest om mijn 100i aan de praat te krijgen, van technische ondersteuning door Pinnacle, hoef je niet veel te verwachten.[/quote:f2a358ef9e] Het punt is dat hij wel werkt maar beperkt, zo kan ik dus alleen in 300xnogwat recorden en kan ik dit niet wijzigen. Er zit dus zeker iets fout, maar ik zal eens bestands & printerdeling aanzetten want dat staat volgens mij niet ingesteld. Computer heeft wel een naam dus daar zal het niet aan liggen.
Link naar reactie
[quote:3f0f2e4654="Eddy X"]Als de kaart werkt, is de driver juist geinstalleert. Heb je de bijgeleverde Media-Center geinstalleert ? Werkt hier de opname goed, je kan kiezen uit drie resoluties.[/quote:3f0f2e4654] Ik gebruik een ander capture programma, maar daarmee kan ik niet boven de 300xnogwat recorden. Normaal gesproken zou driver alleen genoeg moeten zijn, denk niet dat Media-Center daar verandering in brengt, toch ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...