Ga naar inhoud

Analoog naar digitaal via DVD


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Voordat ik de hoop definitief opgeef, wil ik hier graag nog eens om advies vragen. Ik heb verschillende analoge videobandjes (Video8 en Hi8). Van deze bandjes wil ik stukken video achter elkaar zetten met de bijbehorende titels en dat alles op DVD. Omdat ik geen rare bijzondere fratsen uit wil halen leek me het verstandig om Windows Movie Maker te gebruiken voor het 'bewerken': het is doodeenvoudig, biedt weinig opties en het kost niets extra. Maar voordat ik kan gaan bewerken in Windows Movie Maker zal ik al die analoge video om moeten zetten naar digitaal (mpg, mpeg, avi, wmv). Ik heb een paar jaar geleden een Pinnacle DC10+ kaartje gekocht voor dit soort gedoe. Het capturen levert echter een teleurstellend resultaat op: de kwaliteit is minimaal en dat ligt niet aan de instellingen. Misschien is m'n Pinnacle-kaartje gewoon brak. Nu kwam ik op het idee om m'n analoge videocamera af te laten spelen naar m'n standalone JVC DVD-recorder. Die recorder neemt zonder problemen het beeld en geluid op, naar een DVD-RW. Een computer zou toch met een digitaal bestand op DVD wel raad weten, dacht ik. Jammer genoeg lukt het me maar niet om de video op DVD om te zetten naar een formaat waarmee ik in Movie Maker aan de slag kan. Ik heb [url=http://www.videohelp.com/tools?tool=VOB2MPG]VOB2MPG[/url] geprobeerd, maar de MPG blijkt onleesbaar door zowel Windows Media Player, Movie Maker en Quicktime. Nu is mijn vraag: hoe zet ik DVD-video om naar een formaat waarmee Movie Maker overweg kan? Ik zoek dus iets als VOB2MPG maar dan werkend. Het aanschaffen van wéér een capturekaart, die wellicht wéér brak werkt, vind ik een beetje teveel van het goede, daar ik dit niet veel vaker zal doen. Het is gewoon bedoeld om voor iemand een leuk DVDtje te maken met oud videomateriaal. Ook het aanschaffen van een digitale videocamera met analoge input en digitale output (DV-formaat naar pc) is wat prijzig. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Het verbaasd me dat videobewerken zó ontzettend lastig is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...