Ga naar inhoud

psd of jpeg ?


Aanbevolen berichten

Beste Lezer, In adobe premiere maakte ik een dia presentatie. Ik gebruikte hiervoor fotomateriaal dat ik heb ingescand. Ik sloeg de bestanden op als .psd en importeerde deze in premiere. Aanvankelijk leek alles goed te gaan. Maar ineens wilde het importeren van de psd bestanden niet meer lukken. Steeds kreeg ik de melding "Unsupported file or damaged file". Ik de foto's opnieuw ingescand, maar steeds weer dezelfde melding. Toen heb ik dezelfde foto's opgeslagen als .jpeg en nu gaat het wel. Heeft iemand een idee hoe dit komt ?? Werner
Link naar reactie
Photoshop en premiere zijn kwaliteits programma's van dezelfde firma. De programma's zijn compatible, zonder twijfel. In principe moet het dus mogelijk zijn, dat je photoshop bestanden importeerd in premiere. Het gebruik van Tiff raad ik af. PNG bestanden zijn vergelijkbaar met jpeg, dus dat hier geen kwaliteits verlies zou zijn is niet zo. Het kan zijn, dat je dermate veel psd bestanden hebt geïmporteerd, dat het programma het er toch moeilijk mee krijgt. En dan is de melding niet zo vreemd. Mijn advies is dit: sla het photoshop bestand op als jpeg met maximale kwaliteit. Dus 12. Het kwaliteits verschil is dan nauwelijks te zien. Denk er ook aan schermresolutie te bruiken. Ik heb eens gelezen op dit forum, dat de afmeting 800x600 gebruikt werd, maar dan zal een groot deel van de foto buiten beeld vallen. Ga tot H 507 en W 650. Experimenteer hiermee. Ik wens je sukses !! Theo
Link naar reactie
[size=9:258126837e][i:258126837e]Since PNG's compression is fully lossless--and since it supports up to 48-bit truecolor or 16-bit grayscale--saving, restoring and re-saving an image will not degrade its quality...[/i:258126837e][/size:258126837e] http://www.libpng.org/pub/png/pngintro.html [size=9:258126837e][i:258126837e] Het TIFF-formaat is echter eigendom van hetzelfde bedrijf dat ook eigenaar is van het PSD-formaat [/i:258126837e][/size:258126837e] http://www.awaresystems.be/imaging/tiff/faq.nl.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...