Ga naar inhoud

Capture Device Offline


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb nog een aantal MiniDV-bandjes van mijn vakantie naar Brazilie van een paar jaar geleden liggen en heb nu eindelijk heel ff een Sony MiniDV handycam (dcr-hc20e pal) van iemand kunnen lenen zodat ik de video's op m'n PC zou kunnen zetten (mijn eigen videocamera was namelijk tijdens de vakantie gestolen) Probleem is dat ik het Capturen niet voor elkaar krijg. Ik weet zeker dat mijn Firewire kaart en kabel in orde zijn. De handycam heb ik aan staan en hij staat op "play/edit" (niet "camera") en hij staat ook op netstroom i.p.v. batterij (vanwege slaapstand). Maar ik krijg toch een "Capture Device Offline" boodschap in Adobe Premiere Elements 1.0 als ik die bandjes probeer te capturen. Wie weet raad? Alvast heel erg bedankt! p.s. wat ik nu net wel heb gemerkt, is dat als ik het Firewire kabeltje in m'n laptop plug, dat de Windows XP van m'n desktop PC wel zo'n "er is iets ingeplugd" geluidje geeft...als ik de videocamera inplug, dan doet hij dat niet...wat zou dat kunnen betekenen?
Link naar reactie
Er is ergens in het menu "video bewerken" een keuze te maken tussen IR (infra rood) en i-link, al geprobeert? De manual suggereert dat bij aansluiten van een niet-sony apparaat er juist IR moet worden gekozen. Ik heb het niet allemaal exact door gelezen, moet je zelf maar even doen, mogelijk zit daar ergens het probleem... Manuals en pc manual: http://www.sonydigital-link.com/manuals/manuals.asp?l=nl&sc=&searchModelName=DCR-HC20E Het is overigens niet normaal dat je iets zou moeten instellen bij een dv camera aangezien de dv poort hardwired is en , in principe, niet is uit te schakelen. Maar ja, je ken nooit weten... Ik gok toch wel dat het een herkennings probleem is van de pc, wat ook nog wel eens wil werken; de camera op play zetten en al draaiende de dv kabel in de pc prikken. Andere: in apparaat beheer wordt de dv poort meestal ook netwerk functionaliteit toegekent, je kunt hem dan dus ook terug vinden in config/scherm/netwerk als netwerk adapter. Schakel de netwerkadapter in apparaatbeheer uit, reboot en weer proberen. Verwijderen van de netwerkadapter gaat niet, na een herstart staat ie er dan gewoon weer bij, dus uit schakelen en niet verwijderen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...