Ga naar inhoud

USB of PCI


Aanbevolen berichten

In de FAQ wordt aangegeven dat er niet erg veel verschil zit tussen USB of PCI om video te bewerken. Zelf twijfel ik aan de Pinnacle studio 500 USB of de Pinnacle studio 500 PCI. Wat mij verbaast is het grote prijsverschil. De USB variant is ongeveer 125 euro, terwijl de PCI variant 90 euro kost. Op het eerste gezicht zie ik niet veel verschillen. Heeft iemand ervaring met bovenstaande apparaten/ kaarten?
Link naar reactie
Ikzelf zou USB afraden voor videobewerking, tenzij je dat apparaat aan verschillende PC's wilt gaan koppelen. Bij USB heb je in de praktijk niet een constante (lees: stabiele) datatransfer die wel wenselijk is bij videobewerking. Werk dus liever met een PCI insteekkaartje als je toch maar 1 PC gebruikt.
Link naar reactie
[quote:2ba44ef1bd="Obi-wan-kenobi"]Ikzelf zou USB afraden voor videobewerking, tenzij je dat apparaat aan verschillende PC's wilt gaan koppelen. Bij USB heb je in de praktijk niet een constante (lees: stabiele) datatransfer die wel wenselijk is bij videobewerking. Werk dus liever met een PCI insteekkaartje als je toch maar 1 PC gebruikt.[/quote:2ba44ef1bd] Dat klinkt logisch, hetgeen ik hierboven beschreef. Heeft de PCI varinat dezelfde mogelijkheden?
Link naar reactie
[quote:e26c04a172="Obi-wan-kenobi"]Als ik het zo zie heeft de PCI versie op het draagbare na dan alle functionaliteit van de USB versie, plus ook nog analoge uitvoer. http://tweakers.net/pricewatch/125250 http://tweakers.net/pricewatch/127101[/quote:e26c04a172] Heb jij enig idee, waarom het prijsverschil dan zo groot is?
Link naar reactie
[quote:0f40d3b8a2="Fridge-RaideR"]Misschien is het kaartje native PCI, en moet er een converter op komen voor USB.. En misschien kan hij wel genoeg stroom uit de pcisleuf halen, maar niet uit usb, waardoor er weer eena adapter bij moet etc @ the doc: Great scott! @ obi wan: Sterk dat lijkt me :P[/quote:0f40d3b8a2] Klinkt logisch, Heeft één van jullie ervaring met een soortegelijke PCI kaart. Qua prijs vind ik hem niet duur. Zo het een goede aanschaf zijn? Ik heb zelf een sony Hi 8 camera. Offtopic: @ Fridge, gave film hè Back to the future trilogy :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...