Ga naar inhoud

Composite werkt, S-video zwart + lelijk beeld


Aanbevolen berichten

met wat voor een video/tv kaart doe je dit als ik vragen mag? En welke software? Kijk eerst of het aan de s-video kabel ligt, dus alle pinntetjes moeten er nog zijn en niet gebogen (volgensmij zijn het 5 pinnetjes). Daarna ligt het misschien aan je tv/videokaart die geen s-video ingang heeft maar s-video uitgang. Hier kan verwarring ontstaan. Maar je zegt ook: 'ik heb zowel composite als s-video aangesloten' bedoel je dat je allebei de kabeltjes tegelijk hebt aangesloten? :wink: ik vat het tenminste zo op. Met de software die bij je tv kaart zit (als je er een hebt) kan je het kanaal kiezen waar het digitale beeld van moet worden vastgelegd. Stel deze dan naar jouw keuze in op s-video of Composite. Ik hoop dat ik je hiermee op weg heb geholpen! M.V.G Cris
Link naar reactie
Bedankt Chris voor je antwoord! deze kaart gebruik ik nu ( goedkoop ding) http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=JKPI98 - kanaal staat op s- video - kabeltje van s-video is nieuw en heeft rechte pinnetjes Gek he? en edit: ik heb alleen het s-video kabeltje erin zitten nu, geen svideo+ compostite...
Link naar reactie
hhm gek, ik zie nu ook dat hij video in heeft... [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=159428[/url] In dit topic heeft iemand zwart wit beeld, niet echt van toepassing bij jouw, maar er word als antwoord gegeven dat de videorecorder geen s-video ondersteund, al lijkt me dat sterk...
Link naar reactie
deze adapter gebruik ik: http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=JZZV07& de opstelling is dus: vhs > adapter -> S-video kabel > TV-kaart In het topic dat je aanwees staat idd dat de videorecorder geen S-video ondersteunt. maar ik dacht dat de vhs gewoon z'n signaal naar de adapter zou sturen ( via scart) en dat die adapter het dan wel zou 'regelen' verder. te simpel gedacht?
Link naar reactie
blijkbaar... Ik had dus gelijk met dat je vhs geen s-video ondersteund. Erg vervelend, want s-video bestaat en het is stukken beter dan composite. Zoek anders even verder op andere fora, want ik zou niet weten met welk hulpmiddel je een vhs via s-video op je TV-kaartje wilt aansluiten(en werkend). Jammer! De laatste maar misschien ook wat duurdere oplossing is een videorecorder die wel het s-video signaal ondersteund, al weet ik niet of die bestaat!? Vraag ernaar bij de lokale elektronica zaak als je het de moeite waard vind. Nogmaals jammer...
Link naar reactie
ik weet nu ook waarom het niet werkt zeg maar... composite zend al het beeld door 1 kabeltje en is daarom ook stukken slechter dan s-video, waarbij de kleuren afzonderlijk over de 5 pinnetjes worden verdeeld. je VHS zend het dus alleen maar door 1 kabeltje, dus logisch dat s-video het niet doet lijkt me. (dit is een stukje achtergrond informatie :wink: )
Link naar reactie
De logica is dat Svideo alleen zin heeft op een recorder die daadwerkelijk ook die hogere kwaliteit kan leveren zoals bv een Super-vhs recorder of een dv recorder. Dat is niet helemaal waar want vooral op langere afstanden heeft zo'n Svideo kabel toch zin ook al is de kwaliteit om te beginnen niet zo hoog maar de fabrikanten zien dat kennelijk niet zo en dus zul je naar een gewone vhs recorder met Svideo uitgang heel lang kunnen zoeken alhoewel ik niet 100% zeker durf te beweren dat ze er niet zijn.(ik heb er nog nooit 1 gezien) Het is een beetje zoals met een mono radio; een verloopje naar stereo maakt er nog steeds geen stereo radio van... Overigens, dat wat voor een svideo kabel geldt telt voor een composiet kabel helemaal; de kwaliteit van de kabel heeft veel invloed op het beeld, een beter kwaliteit kabel zou de boel dus nog wat kunnen verbeteren. Een goedkope kabel van hoge kwaliteit kun je maken uit "sateliet geschikte" coax kabel en twee geheel metalen cinch pluggen en een half uurtje knutselen. Zou je betere kwaliteit willen capturen dan is de aanschaf van een S-vhs deck sterk te overwegen, tweede hands op marktplaats zou zo'n ding niet veel hoeven te kosten, jan en alleman gooien die dingen in de verkoop na aanschaf van een dvd recorder. Overweeg dan ook de aanschaf van een reinigings tape, dat komt de kwaliteit en betrouwbaarheid meestal wel ten goede. Een goede speciaalzaak moet zo'n tape kunnen leveren van een knap merk(jvc,sony,panasonic,tdk,maxel)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...