Ga naar inhoud

Hdtv 1080 movie bestanden


Aanbevolen berichten

Ik heb dus een aantal IMAX moviebestanden in 1080p 1440x1080 gekregen op een hd die ik graag wil branden op een dvd om deze te kunnen gaan bekijken op een gewone 50hz breedbeeld crt tv. nu heb ik dat bij 1 bestand gedaan, maar de films zijn schokkerig, komt dat door de grootte danwel door het hdtv formaat? zal ik deze films op een echte hdtv dan gewoon vloeiend zien?
Link naar reactie
[quote:769b3ce66b="jeffreysmit"]Ik heb dus een aantal IMAX moviebestanden in 1080p 1440x1080 gekregen op een hd die ik graag wil branden op een dvd om deze te kunnen gaan bekijken op een gewone 50hz breedbeeld crt tv. nu heb ik dat bij 1 bestand gedaan, maar de films zijn schokkerig, komt dat door de grootte danwel door het hdtv formaat? zal ik deze films op een echte hdtv dan gewoon vloeiend zien?[/quote:769b3ce66b] Niemand?
Link naar reactie
Als je HDTV bestanden op een videodvd brand dan wordt het hdtv formaat omgezet naar gewoon dvd formaat en daarmee is alle HD informatie verloren en blijft een ouderwetse gewone dvd over met zijn beperkte resolutie. Het stotteren dat bij jouw ontstaat is dan ook geen gevolg van de HD eigenschap van je dvd's want die HD eigenschappen zijn er niet meer. Vermoedelijk gaat er iets fout bij het omzetten waardoor bv de framerate schade oploopt. De enigste realistische manier om op dit moment HD video te bekijken is de bestanden afspelen op de pc met een HDTV scherm gekoppelt aan je videokaart, maar die moet dan wel een D-sub (pc-monitor)ingang hebben of met een beamer welke meestal wel een d-sub pc ingang heeft. Laatste optie is op dit moment het meest populair bij hdtv freaks en realistisch gezien ook de enigste mogelijkheid om daadwerkelijk een HDTV beleving mee te maken. moet je natuurlijk wel een beamer hebben met minimaal 720 lijnen verticale resolutie. Goede beamers met 1080 res zijn nog steeds erg duur....
Link naar reactie
[quote:51c890d0b4="rwilligen"]Als je HDTV bestanden op een videodvd brand dan wordt het hdtv formaat omgezet naar gewoon dvd formaat en daarmee is alle HD informatie verloren en blijft een ouderwetse gewone dvd over met zijn beperkte resolutie. Het stotteren dat bij jouw ontstaat is dan ook geen gevolg van de HD eigenschap van je dvd's want die HD eigenschappen zijn er niet meer. Vermoedelijk gaat er iets fout bij het omzetten waardoor bv de framerate schade oploopt. De enigste realistische manier om op dit moment HD video te bekijken is de bestanden afspelen op de pc met een HDTV scherm gekoppelt aan je videokaart, maar die moet dan wel een D-sub (pc-monitor)ingang hebben of met een beamer welke meestal wel een d-sub pc ingang heeft. Laatste optie is op dit moment het meest populair bij hdtv freaks en realistisch gezien ook de enigste mogelijkheid om daadwerkelijk een HDTV beleving mee te maken. moet je natuurlijk wel een beamer hebben met minimaal 720 lijnen verticale resolutie. Goede beamers met 1080 res zijn nog steeds erg duur....[/quote:51c890d0b4] Dank je dit is een stuk duidelijker
Link naar reactie
[quote:1f07182e6d="rwilligen"]Vermoedelijk gaat er iets fout bij het omzetten waardoor bv de framerate schade oploopt.[/quote:1f07182e6d] Dat lijkt me de meest voor de hand liggende optie. Met welk programma heb je het omgezet? Alles-in-een programma's willen nog wel eens fouten maken. Een goede handmatige manier zou zijn (ervan uitgaande dat de film 1080i30 is - veel bestanden die 1080p heten zijn namelijk eigenlijk 1080i30): - d2v bestand maken met dgindex, "force film" aangevinkt - bewerken met avisynth: assumefps(25,sync_audio=true) lanczos4resize(720,576) - .avs bestand openen in MPEG2 encoder en omzetten Dat is even heel beknopt, op Internet kan je er 1001 handleidingen over vinden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...