Ga naar inhoud

Fruity Loops gitaar opnemen?


Aanbevolen berichten

hallo mensen Het onderwerp heeft dan wel niet zoveel met videobewerking te maken, maar dit subforum zat er het dichtste bij, sorry daarvoor Ik heb hier Fruity Loops op mijn computer staan, maar ik snap er niet al teveel van, ik zou graag muziek van mijn elektrische gitaar op willen nemen op de computer over de line-in. Maar het lukt me niet uit te vogelen hoe dit nou moet :-? Hopelijk weet 1 van jullie hoe het werkt :(
Link naar reactie
Allereerst is er nog zo iets als een multimedia forum... Wat hebben die fruity loops hier eigenlijk mee te maken. Ga je zelf iets mixen en wil je daar de gitaar zelf van inspelen? Volgens mij heeft een electrische gitaar niet dezelfde signaalsoort als de apparaten die je standaard op line-in kan aansluiten. Ik weet hier alleen hele dure oplossingen voor, maar er zijn vast wel mensen hier die een goedkope oplossing voor je weten.
Link naar reactie
Je zou dan dus Goldwave(.com) kunnen gebruiken voor het opnemen en bewerken, dat kent een demo die volledig werkt alleen het aantal bewerkingen per sessie zijn beperkt maar ik ben die grens nooit tegen gekomen.. Overigens: een gitaarelement levert een signaal waar een geluidskaart niet echt goed mee overweg kan. Je zou je gitaar moeten aansluiten op een gitaar versterker/box en daarvan de line-out moeten verbinden met de line-in van je geluidskaart. Ik meen dat het signaal van een gitaar wat betreft signaal sterkte tussen een phono-element(milivolts) en een gewone line (700-1000 millivolt) zit maar bovenal is dacht ik de impedantie van een gitaar element niet in overeenstemming met de line-in van een geluidskaart, ik meen dat een gitaar element een zeer hoge impedantie ingang nodig heeft. Dat laatste weet ik niet helemaal zeker.... Om het laatste probleem op te lossen zou je ook de microfoon ingang van je geluidskaart kunnen gebruiken. [edit] ah!, ik had gelijk; http://www.etcetera.co.uk/Support/howto/howtoConnectGuitar.shtml De line-in heeft de goed impedantie maar je signaal van je gitaarelementen is te laag om een correct volume te bereiken, je zult dan dus het opname niveau op zijn hoogst moeten zetten maar het geluid zal nog steeds te zacht worden opgeneomen met een hoop ruis als resultaat. Neem je de mic ingang dan klopt de signaal sterkte wel maar dan is de impedantie weer niet correct waardoor de kwaliteit van het opgenomen geluid niet deugt, je zult dan vooral veel last hebben van overmodulatie oftewel vervorming bij harde aanslagen.
Link naar reactie
De Creative X-Fi's (behalve extreme music) hebben volgens mij ook allemaal van die aansluitingen die line-in, mic en Hi-Z in één zijn. Hi-Z betekent gewoon dat Z op die aansluiting hoog is en Z is impedantie. Het is gewoon een mic aansluiting met een hoge impedantie. Die aansluiting herkent zelf het soort signaal en kiest dan welke optie geselecteerd moet worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...