Ga naar inhoud

moet ik capturen


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:93344dcbc4="stronger"]als ik van mini dv naar dvd wil moet ik dan perse capturen of kan dit ook op een andere manier. want van mini dv naar dvd duurt best lang met ulead videostudio. de pc moet hem dan eerst inscannen en dan omzetten dit is een tijdrovende klus. maar als het niet anders kan dan moet het maar zo. alvast bedankt[/quote:93344dcbc4]
Link naar reactie
nou heb het net even geprobeert. dus 10 min film is 10 min capturen. en 13 min omzetten van avi naar mpeg 2. op zich duurt dit dus niet zo lang maar als ik dus een 1/2 uurtje film heb moet ik dus rekenen op 30 min capturen en 40 min encoden dan zit ik dus op ruim 1 uur en 10 min voor 30 min film.
Link naar reactie
bedankt voor alle andwoorden. ze zijn naar tevredenheid beantwoord. ik ben hier tevreden mee dus. opzich ook niet zo erg de pc doet het werk wel maar dacht mischien????????je weet maar nooi. ik ga lekker op deze voet verder en jullie worden allemaal bedankt. ik ga magix toch proberen (kijken wat voor programma dat is ) en anders houd ik gewoon mooi ulead video studeo 9.
Link naar reactie
Toch nog aanvullend; er is een aantal fabrikanten met software welke rechtstreeks van dv-in naar dvd-brander op video-dvd kan capturen. Cyberlink en Intervideo zijn er twee die ik ken. Van Intervideo ken ik (ongeveer)de software omdat deze in gestripte uitvoering bij mijn BenQ1640 brander geleverd is. werkt supersimpel,blanco dvd in drive, ff wachten (minuutje ofzo), dv capture aan en de dvd wordt volgeschreven. Kwaliteit is heel behoorlijk alhoewel weldegelijk minder dan van een goede 2-pass VBR encoding, je kunt kiezen uit 3 kwaliteits niveau's HQ-LP en SP (1-2 en 3 uur) Als ruimte geen probleem is en je genoegen kunt nemen met 1 uur video op een dvd dan is de kwaliteit beslist goed aan te zien, en wellicht dus toch te overwegen als je haast hebt. Je werkt dan dus , min of meer, 1:1 ---> 1 uur dv video kost je 1 uur om op dvd te zetten. je gebruikt je pc in dat geval puur als video-dvd recorder, editten ed is dan ook natuurlijk niet aan de orde, wil je ook edit-titels-effecten dan zul je toch niet ontkomen aan dv capture met laterhand coderen.
Link naar reactie
nou toch nog bedankt voor die aanvullende informatie. ik denk dat ik toch even een keer 1 van die twee programma's ga proberen al is het alleen maar om te kijken hoe dat werkt. en nee het gaat mij niet echt om de snelheid maar omdat ik eingelijk nog maar 2 week een videocamera'tje heb en ik dit dus nog niet eerder bij de hand gehad heb . dacht ik dit duurt wel lang. maar dat blijkt nu dus heel normaal te zijn en dat wist ik dus niet. toch allemaal bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...