Ga naar inhoud

DVD resultaat na Pinnacle bewerking valt tegen


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn probleem/vraag: De kwaliteit van het eindresultaat van mijn videobewerking valt mij behoorlijk tegen. De opname's op mijn Digital8 camera zijn erg mooi, maar zodra deze met Pinnacle bewerkt zijn en op DVD zijn gebrand ziet het er op tv niet echt mooi meer uit. Geblokte beelden zijn het resultaat (een soort long-play effect). Hieronder de wijze hoe ik te werk ga: - Opname's gemaakt met Sony Digital8 videocamera - Middels FireWire kabel camera aangesloten op PC (1,8 Ghz. 512 SDRAM 160GB DMA133) - Pinnacle Studio 8 (ga wellicht overstappen op 10) opgestart - Beelden van de camera overzetten op pc in DV-kwaliteit (stap 1) - Bewerken met Pinnacle Studio 8 (knippen, plakken etc) (stap 2) - en dan stap 3. Ik hou ongeveer 53 minuten materiaal over. Keuze staat op Beste kwaliteit en dat past volgens Studio. - DVD maken (vervolgens gaat Studio een tijd lang rekenen, renderen en tot slot branden). - Resultaat is een DVD met menu's die ik heb gemaakt in stap 2. De DVD speelt netjes af, maar de beeld kwaliteit is niet te vergelijken met de kwaliteit van de camera. Dus een hoop kwaliteits verlies. Daar koop je toch geen digitale camera voor......:-( Wie o wie kan mij adviseren hoe ik een leuke video bewerking kan maken ZONDER de kwaliteit te verliezen???
Link naar reactie
Pinnacle Studio 8 (ga wellicht overstappen op 10) Wat denk je daarmee te bereiken, Studio is en blijft een matig programma ongeacht de versies. Als je de tijd ervoor heeft probeer eens hetzelfde met http://www.ulead.com/vs/runme.htm trail versie is 30 dagen werkend Het biedt echte kwaliteit na afwerking van je video, en is stabiel als de beste. Succes,
Link naar reactie
Heb vandaag de trial van Ulead binnen gehaald en ga eens kijken hoe dat uitpakt. Omzetten naar .AVI heb ik ook geprobeerd. De kwaliteit is inderdaad stukken mooier, alleen de gemaakt menu's werken niet meer. Die komen alleen even in beeld en dan gaat de film gewoon verder. Jammer. Liefst heb ik een pakket waarin ik alles capture, monteer en brandt op dvd met de beste kwaliteit. Kan iemand vertellen wat naast Pinnacle en Ulead nog te vergelijken is? Is bijvoorbeeld Adobe Premiere een goed pakket? Ik vond Pinnacle altijd wel prettig werken (behalve de instabiliteit en de eind kwaliteit dan).
Link naar reactie
Dat beste kwaliteit bedoel je denk ik relatief inverband met de prijs, als je nog meer dan het geld voor ulead uit wil geven kan je ook naar de software van adobe kijken. Adobe Premiere pro 2 is gewoon een geweldig programma, en je hebt ook veel complete bundels die in verhouding tot de losse programma's heel goedkoop zijn. Verder is premiere nog geen pakket, maar een programma, allen wel één met heel veel functies. Premiere zal niet zo snel gebruikt worden bij de productie van Hollywood films, maar het is toch een heel professioneel programma met heel veel functies en alles in een goede kwaliteit. Het heeft een redelijke prijs/kwaliteit verhouding. Maar omdat het zo goed en multifunctioneel is kost het natuurlijk wel wat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...