Ga naar inhoud

Goede PC voor Videobewerking?


anoniem

Aanbevolen berichten

Correct heeft een leuke aanbieding voor 1153 incl btw. Ik wil er voornamelijk video bewerking mee gaan doen. Wat vinden jullie hiervan?: SCALEO P ATHLON X2 Produkt informatie Processor : AMD Athlon 64 X2 Dual Core 3800+, 1 MB L2 cache Geheugen : 1024 MB DDR-RAM Drive(s) : 2x 250 GB 7200 rpm SATA HDU, DVD-ROM; DVD+DL Aansl. : 6x USB 2.0, Ethernet, 2x FireWire serieel, parallel, SPDIF-out, Wifi 802.11 b/g Audio : onboard stereo Video : 256 MB NVidia GeForce 6600 VIVO Inclusief : Windows XP Home NL, draadloos toetsenbord en muis, stereo speakers, Works 8.0 NL Deze Scaleo PC biedt ongekende rekenkracht door zijn Dual Core AMD Athlon 64 X2 processor, alsof er twee processoren aanwezig zijn. 1024 MB werkgeheugen, 2x 250 GB harddisk, DVD-ROM en DVD+DL Dual layer recorder, Wifi 802.11 b/g, SPDIF out, ingebouwde 5.1 geluidskaart, 256 MB NVidia GeForce 6600 VIVO. Inclusief Windows XP Home NL, draadloos toetsenbord en muis, stereo speakers en Works 8.0 NL.
Link naar reactie
Uit tests blijkt dat Intels een voordeel hebben bij videobewerking tov AMD's net als AMD's weer een voordeel hebben bij games tov Intels. Ik heb dit zelf nooit getest maar heb er veel over gehoord. Maar deze X2 zal het ook wel aardig doen met videobewerking. De twee HDD's zou je bijv. in RAID0 kunnen zetten voor hogere prestaties. Al met al lijkt mij dit een aardig systeem voor videobewerking.
Link naar reactie
Hij heeft een aantal eigenschappen die handig zijn voor een pc bedoeld voor videobewerken, zoals dualcore, twee hdd's, firewire. Maar ik zie niet aan waarom hij zo speciaal is. Voor videobewerken is 1GB ram nog best weinig, onboard stereo kan natuurlijk ook veel beter. Maar opzich wel een leuke aanbieding, ik denk niet dat je hetzelfde kan krijgen voor dat bedrag bij azerty als je het zelf samenstelt, maar ik zal eens kijken. Maar zou je nog wat meer info van die pc kunnen posten? By the way praatpaal, intel is alleen beter met [b:001f31ba5f]singlecore[/b:001f31ba5f] processors met videobewerken, maar dat verschil is een verschil van bijna niks, en AMD is voor de rest zo'n beetje overal beter in. Maar met [b:001f31ba5f]dualcore[/b:001f31ba5f] is AMD zelfs beter dan intel en niet zo'n beetje ook.
Link naar reactie
[quote:22599973fe="kid jansen"]By the way praatpaal, intel is alleen beter met [b:22599973fe]singlecore[/b:22599973fe] processors met videobewerken, maar dat verschil is een verschil van bijna niks, en AMD is voor de rest zo'n beetje overal beter in. Maar met [b:22599973fe]dualcore[/b:22599973fe] is AMD zelfs beter dan intel en niet zo'n beetje ook.[/quote:22599973fe] Ik neem aan dat je spreekt uit ervaring?
Link naar reactie
Tja, das 1 van de problemen van de fabrieks-pc; de fabrikanten zijn over het algemeen niet erg vrijgevig met wat meer technische info. Ik vond wel het nodige met de zoekkreet: chipset,SCALEO P ATHLON X2 maar de hele fujsiem lijn zegt me allemaal niets dus wellicht moet je zelf zo ook maar ff zoeken, wellicht zie je er wel wat in. Ik zie wel over het algemeen veel SIS en Nvidia genoemd. je zou ook gewoon ff de winkel kunnen opbellen en er om vragen. Hoe dan ook; Een amd pc zal nooit een intel chipset hebben. Want dat is wel de consequentie: als je graag een Intel chipset wilt hebben dan zit je automatisch aan een intel cpu vast. Heb je geen probleem met amd dan zou ik iig wel waken voor SIS chipsets. Nvidia en VIA hebben wel goede chipsets maar je zult je dan toch wat moeten gaan verdiepen in de materie en de specifieke problemen en voordelen van de diverse types moeten opzoeken. Een redelijke goede manier is te achterhalen wat er in de fujisiem zit en vervolgens bij asus kijken wat voor een moederbord dezelfde chipset heeft en hoe asus dat moederbord plaatst wat betreft doelgroep: instap/power/home/office/game
Link naar reactie
ik zou zelf voor zoiets gaan: [img:638584f94e]http://img142.imageshack.us/img142/7876/rsbhthjnyjny1pm.jpg[/img:638584f94e] opzich een gelijkwaardig systeem, alleen €200 duurder, daarvoor krijg je wel een veel betere geluidskaart, 2GB RAM, en twee hardeschijven waarvan bekend is dat ze heel goed en heel snel zijn. En je hebt gewoon allemaal goed spul. Je hebt alleen geen draadloos netwerk, geen draadloos toetsenbord en muis en geen speakers bijgeleverd. Maar die eerste twee lijken mij voor een desktop pc niet noodzakelijk en dat derde kan je beter loskopen, het liefst niet eens computer spul, maar op een goede stereo-/homecinemaset aangesloten. En dit systeem zit al in elkaar en je hebt windows er al bij, als je het zelf in elkaar kan zetten en je hebt nog een windows licentie kan je dat dus nog wegstrepen. Voor een soortgelijk systeem alleen dan intel betaal je zo'n €150 meer, je hebt dan een intel dualcore, 2GB ddr2, een moederbord met intel chipset.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...