Ga naar inhoud

DVD naar straiming video


anoniem

Aanbevolen berichten

Je stopt de dvd in je dvd drive, start je software en ript de dvd en converteerd hem dan naar streaming video.... Ik denk dat je zelf al vermoed wat er schort aan je vraag?.... Je zou natuurlijk zelf eerst de voor de hand liggende antwoorden kunnen opzoeken met , ik noem maar een dwarsstraat; google? Of verwacht je soms van mij , of een ander, dat ik op jouw vraag van 3 regels lang een handleiding typ van 12 paginas A4? iets meer eigen initiatief kan geen kwaad...
Link naar reactie
Ik heb de VOB files al wel omgezet in een MPEG bestand maar hoe converteer ik dit dan naar straming video. Ik kan in Studio 8 wel een straming video aan laten maken maar dan moet het bronmateriaal volgens mij een DV of Composiet opname zijn. Ikheb al met Google gekeken maar kan daar niets duidelijks vinden hoe een mpeg om te zetten in een streaming video. Voor jullie is dit misschien allemaal gesneden koek omdat je het elke dag doet maar dat geld niet voor iedereen........ Vandaar toch ook dit forum.
Link naar reactie
Wauw, ik heb nog [b:4dea1fadf1]nooit[/b:4dea1fadf1] van mijn leven een streaming video gemaakt van een dvd, maar alles wat ik ervan weet, heb ik voor je verzameld op [url=http://www.google.nl/search?hl=nl&q=create+streaming+video+from+dvd&meta=]deze site[/url] no thanks :wink: Mocht je aan de hand van de informatie tegen problemen aanlopen, dat iets niet lukt ofzo, stel dan gerust de vraag hier, [b:4dea1fadf1]want daar is tenslotte dit forum voor[/b:4dea1fadf1]
Link naar reactie
Kijk ,nu komen we wat verder; een gerichte vraag waarop een gericht antwoord mogelijk is. Om het wat uitgebreider te stellen; dit forum is er welliswaar om vragen te stellen maar we verwachten van de vraag steller wel enig eigen initiatief. Bedoelende: je kunt zelf al het merendeel van zo'n alles omvattende vraag opzoeken en is wat gaan proberen, als je dan tegen een specifiek probleem aan loopt dan kun je hier uiteraard je vraag stellen. Je kunt je ook wel voorstellen dat het nogal ondoenlijk is voor een lezer om een antwoord te geven welke eigenlijk neer komt op een complete handleiding, dat is simpelweg te veel werk. Terug naar je vraag: Je zult even de exacte text op moeten schrijven van de fout melding, in welke dll er een fout optreed enz en, de gehele text. ff hier posten en wellicht kunnen we er dan wat van maken... Eerste tip; was de mediaencoder net geinstalleerd? Als je hem al langer geinstalleerd hebt staan dan zou je kunnen proberen te deinstalleren en weer opnieuw installeren. En een vraag: heb je een codec pack geinstalleerd?
Link naar reactie
De media encoder was "vers" geinstalleerde In de event vieuwer liep ik tegen de volgende foutmelding aan: Faulting application wmenc.exe, version 9.0.0.2980, faulting moule wmenceng.dll, version 9.0.0.2980, fault adress 0x0008ab56 Nog even terug naar het begin. Ik had een DVD met daarop VOB files. In Studio 8 lukte het mij niet om daar die bestanden in te lezen en vervolgens om te zetten naar streaming video. Daarop liep ik dus in eerste instantie stuk. Vervolgens heb ik met behulp van het probramma VOB2MPG het bestand omgezet naar MPEG-2. Ook daarmee kon Studio 8 niet overweg. (Fout bij laden) Vandaar mijn eerste hulpkreet. Nu heb ik op een andere pc (laptop) ook Cyberlink Power Director. Dies slikte het mpeg bestand wel en vervolgens kon ik zonder probleem het gewenste bestand aanmaken. Probleem is dus opgelost. Blijft echter nog wel de vraag over waarom Windows Media Encoder stukloopt.
Link naar reactie
Vandaar mijn vraag of je wellicht een codec pack hebt geinstalleerd. wme is niet zomaar een programaatje en als die crasht dan is er meestal wel iets mis met de aangeleverde video. Die video wordt aangeleverd via een evt serie filters/codecs. Als je bv een divx oipent in wme dan wordt de video eerst via het divx decoder filter uitgepakt en daarna wordt de ruwe video naar de wme gestuurd. Als er dus een filter actief is waar wme (en kennelijk ook studio) niet mee om kan gaan dan loopt de boel vast. Nogal wat codec packs installeren Morgans stream switcher en de meeste encoders lopen er op stuk.
Link naar reactie
Ik heb niet bewust een codepac geinstalleerd. Op de site van Microsoft kwam ik ik een controle programma tegen en die melde mij het volgende: Nero Video Decoder NeVideo.ax 2.0.2.46 Niet MCE Compatible Nero DVD Decoder NeVideo.ax 2.0.2.46 Niet MCE Compativle Cyberlink Video/SP Decoder CLVSD.ax 6.0.0.1402 MCE Compatible Cyberlink MPEG Video DEcoder PMmmv.ax 4.0.0.3013 MCE Compatible De derde in de rij staat als vookeur ingesteld.
Link naar reactie
:cry: Das nou jammer; hij ziet er goed uit... Daar is dus nix mis mee, tsja... Dat wordt dan proberen en zoeken of wat anders proberen. Je zou bv de video kunnen openen in Virtualdub-mpeg2-MOD, saven als avi in een zo hoog mogelijke kwaliteit en dan de avi met wme omzetten. vdub mod: http://fcchandler.home.comcast.net/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...