Ga naar inhoud

Digitale videocamera voor vader


anoniem

Aanbevolen berichten

Van de zomer gaan we met z'n viertjes naar Amerika en Canada. Ik ben nu al een tijdje bezig met het digitaliseren vanaf Hi8 bandjes, maar omdat we van de zomer naar een voor ons doen bijzondere bestemming gaan wil mn pa graag een nieuwe, digitale, videocamera. Op die manier kunnen we dan een mooie vakantiefilm monteren. Hij heeft nog geen budget aangezien we geen idee hebben wat "normale" prijzen zijn voor dat soort dingen. We gaan dus NIET professioneel aan de slag. Het worden vakantieopnames, maar dat houdt niet in dat het amateuristisch wordt. Mijn vader vind filmen erg leuk, heeft een vaste hand en zeker ook oog voor het eindresultaat. De camera moet globaal de volgende specs/eigenschappen hebben: - klein - licht - handzaam - vanzelfsprekende user-interface - mini DV opnemen - mooie optische zoom, digitale zoom is waardeloos voor de kwaliteit - FireWire - foto's maken is niet aan de orde met het ding - normale tot goede kwaliteit (ik digitaliseer nu rechtstreeks vanaf de analoge Sony camera met Hi8 bandjes en die kwaliteit vind mijn vader al prima). Qua merk heb ik vooral Sony, Panasonic en JVC voorbij zien komen. De camera die hij jaren gebruikt heeft was een Sony Handycam CCD-FX700E. Wie kan ons helpen?
Link naar reactie
- De JVC GZ-MG20 Is een kleine lichte camera. Komt redelijk goed uit de testen. Ook de prijs valt mee vergrijkbaar van € 525 tot € 804. LCD scherm ook inbegrepen. Veder heeft ie een optische zoom van 15x en een digitale zoom van 700x, 800000 pixels [img:d9c5c44d10]http://images.kieskeurig.nl/images/product/F0FAC4C5969B0A5AC1257059003DECFF.jpg[/img:d9c5c44d10] - Panasonic NV-GS75 Is een iets grotere maar ook lichte camera. Komt beter uit de test als de JVC GZ-MG20. ook de prijs kan lager liggen zo rond de € 441 tot € 699. LCD scherm is ook inbegrepen. Optische zoom 10 x Digitale zoom 500 x 540000 pixels. [img:d9c5c44d10]http://images.kieskeurig.nl/images/product/22B4C07D76606BB6C1256FBB004B8CF1.jpg[/img:d9c5c44d10] - Maar als ik echt zou moeten kiezen koos ik voor de Canon MVX350i. Komt zeer zeer goed uit de testen. voor vrijwel alles geschikt. 500 gram. prijs rond de € 639 tot € 799. Ook is hierbij een vrij groot lcd scherm inbegrepen. Optische zoom 20 x Digitale zoom 400 x. 1330000 pixels [img:d9c5c44d10]http://images.kieskeurig.nl/images/product/E9795AEC33C6AF23C1256FBB00495D08.jpg[/img:d9c5c44d10]
Link naar reactie
MAar als het niet echt om de prijs draait en u het gewoon een goed kwaliteit beeld wilt hebben kunt u ook voor een iets duurdere kiezen met een meer aantal pixels zoals de Canon MVX20i (1770000 pixels) Prijs: € 868 tot € 1199 [img:296a70fcef]http://images.kieskeurig.nl/images/product/B14265FFD8CA7893C1256EB200305125.jpg[/img:296a70fcef]
Link naar reactie
[quote:6562191ce3="DaMasterPNut"]Van de zomer gaan we met z'n viertjes naar Amerika en Canada. Ik ben nu al een tijdje bezig met het digitaliseren vanaf Hi8 bandjes, maar omdat we van de zomer naar een voor ons doen bijzondere bestemming gaan wil mn pa graag een nieuwe, digitale, videocamera. Op die manier kunnen we dan een mooie vakantiefilm monteren. Hij heeft nog geen budget aangezien we geen idee hebben wat "normale" prijzen zijn voor dat soort dingen. We gaan dus NIET professioneel aan de slag. Het worden vakantieopnames, maar dat houdt niet in dat het amateuristisch wordt. Mijn vader vind filmen erg leuk, heeft een vaste hand en zeker ook oog voor het eindresultaat. De camera moet globaal de volgende specs/eigenschappen hebben: - klein - licht - handzaam - vanzelfsprekende user-interface - mini DV opnemen - mooie optische zoom, digitale zoom is waardeloos voor de kwaliteit - FireWire - foto's maken is niet aan de orde met het ding - normale tot goede kwaliteit (ik digitaliseer nu rechtstreeks vanaf de analoge Sony camera met Hi8 bandjes en die kwaliteit vind mijn vader al prima). Qua merk heb ik vooral Sony, Panasonic en JVC voorbij zien komen. De camera die hij jaren gebruikt heeft was een Sony Handycam CCD-FX700E. Wie kan ons helpen?[/quote:6562191ce3] Je bent nogal relatief in je eisen, het zou fijn zijn als je wat specifieker zou zijn. Wat is bijvoorbeeld klein? Wat is licht? <700g, <500g Handzaam hetzelfde, dat is een combinatie van formaat en vorm en het soort handgreep. Vanzelfsprekende user-interface, valt te begrijpen, maar je zal soms toch wel de manual nodig hebben. Is vanzelfsprekend ook vanzelfsprekend nederlands, of mag engels ook? Mooi optische zoom is inderdaad handig, en ik ben het met je eens dat je helemaal niks aan digitale zoom hebt. Maar hoeveel moet die optische zoom vergroten? 8x, 10x, 12x? Mooi optische zoom is vooral een goede lens: minolta, carl zeiss, leica. Firewire is duidelijk, maar alleen uit of ook in? Nog andere aansluitingen? (S-video, cinch/composiet, USB2, mic, headphones) Kwaliteit is in principe altijd hetzelfde met DV, alleen bepalen de lens en de CCD chips de echte zichtbare kwaliteit. Dat betekent dus gewoon een goed merk. Verder nog een LCD scherm gewenst? welk formaat? 2", 2.5", 3.5"? Zoals daanoon al zei zou ik ook ens naar Canon kijken, heeft ook moo spul over een heel brede prijsrange.
Link naar reactie
Tja, je zult , om te beginnen, toch echt wel iets van een richtprijs moeten geven want anders wordt het wel erg moeilijk. Want als je eenmaal 1100 piek gaat uitgeven dan zou ik er 150 bij leggen en gaan voor de Canon MVX3i, een zeer fraaie camera met werklijk hoge kwaliteits optiek, optische(!) image stabiliser en een uitmuntende beeldkwaliteit,en dat ook bij laag licht, belangrijk als je ook van plan bent binnen te gaan filmen.... Je kunt ook nog een groffe deling maken in de modellen; het traditionele model en het "handpalm" model De handpalm modellen zijn uiteraard compacter maar dat heeft wel zijn gevolg voor de prijs.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...