Ga naar inhoud

Nieuwe PC voor Videobewerking


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik sta op het punt een nieuwe pc te laten samenstelen voor voornamelijk videobewerking en een "stevig spelletje". Het gaat om het volgende systeem: Processor Intel® Pentium® 4 640 3.2 GHz LGA775 Processor Processor Cooler Intel processor cooler Intern Geheugen 1024 MB DDR-400 ( 2x 512 MB ) Diskdrive diskettestation Moederbord Intel D915PGNL LGA775 Moederbord Harddisk 2x 160 GB, 7200 rpm, SATA Harddisk Cooler Harddisk cooler Grafische Kaart Nvidia PC6800GS 256MB PCI-E Videobewerking Pinnacle Studio 500-PCI V 10.0 Monitor TFT 17 inch Toetsenbord Logitech toetsenbord ( zwart ) Muis Logitech Wheel Mouse Optical ( zwart ) Behuizing HPC 400 Watt luxe, ruime Midi-Tower met zeer stille voeding CD-ROM / DVD 16x48 DVD-speler ( zwart ) CD-ReWriter A-open 16x DVD (+/-) Double Layer DVD-Brander Geluidskaart Intel onboard 6 channel geluidskaart Boxen Logitech X-230 Speakerset , 2 speakers subwoofer ( zwart ) Netwerk Intel Pro 10/100MB LAN onboard Besturingssysteem MS Windows XP Media Center Edition 2005 NL incl. handboek en cdr extra 12 in 1 cardreader -Nou vroeg ik me dus of of deze pc goed is voor videobewerking en een "stevig"spelletje? -verder vraag ik me af of het niet nog beter kan voor dezelfde prijs? Grt, Mark
Link naar reactie
Ik zou persoonlijk niet met Pinnacle werken, neem liever iets beters, staat een helehoop in de faq, lekkerste en uitgebreidste vind ik Adobe Premiere Pro, is ook net weer een nieuwe versie van uit. Als je je veel met bewerking bezig houd, zowel video, beeld als audio en je neemt daar ook nog eens goede programma's voor, zoals die vn Adobe. Dan heb je echt veel meer aan een dualcore. Volgens mij kunnen nu bijna alle programma's van Adobe met dualcore om en ook allemaal goed met 64-bits, jammer dat windows en de drivers daar nog niet erg goed mee zijn. Ik zie trouwens dat je media center heb geselcteerd, DON'T, Adobe houd er niet van, en veel mensen op dit forum raden het ook af. Ik zou gewoon voor Pro gaan, als je student bent kost je dat praktisch niks. [quote:2a3847a254="broumans"]-Nou vroeg ik me dus of of deze pc goed is voor videobewerking en een "stevig"spelletje? -verder vraag ik me af of het niet nog beter kan voor dezelfde prijs? [/quote:2a3847a254] -vast wel, maar het kan veel beter -zeer waarschijnlijk wel, maar dan moet je me wel even zeggen wat die prijs is, anders kan ik wel wat samenstellen, maar zit ongetwijfeld te duur. Verder ook duidelijk aangeven waar nou die nadruk ligt, gamen of bewerking. Dualcore presteert namelijk alleen echt veel beter met bewerking. Verder zou ik hoe dan ook 2GB RAM nemen, daar houd elke software wel van, ook steeds meer games, en bewerkingsprogramma's al helemaal. Ook zou ik een losse PCI geluidskaart nemen, het geluid is echt veel beter, in games levert het je FPS' op en met video en geluidsbewerking heb je een veel betere audio kwaliteit en het gaat ook sneller. Ik zou kijken naar de Creative X-Fi serie, of naar bijvoorbeeld de M-Audio Revolution 7.1
Link naar reactie
Naast eerder genoemde tips: [quote:0ee71c92c4="broumans"]Intern Geheugen 1024 MB DDR-400 ( 2x 512 MB )[/quote:0ee71c92c4]Als je Intel neemt, een P4 houdt wel van een hoge geheugenbandbreedte, dus misschien is 533MHz DDRII een betere keus voor videobewerking. Is nauwelijks duurder dan gewoon DDR heb ik begrepen. [quote:0ee71c92c4="broumans"]Harddisk 2x 160 GB, 7200 rpm, SATA[/quote:0ee71c92c4]Niet besparen op schijfruimte, 2x250GB is ook niet veel duurder. [quote:0ee71c92c4="broumans"]Grafische Kaart Nvidia PC6800GS 256MB PCI-E[/quote:0ee71c92c4]Goeie keus. [quote:0ee71c92c4="broumans"]Monitor TFT 17 inch[/quote:0ee71c92c4]19" is niet veel duurder, maar je ziet alles wel een stuk beter. Schermresolutie is nl. hetzelfde als bij een 17". [quote:0ee71c92c4="broumans"]-verder vraag ik me af of het niet nog beter kan voor dezelfde prijs?[/quote:0ee71c92c4]Waar ga je het spul kopen en wat is ongeveer je budget? Misschien is dit topic ook wel nuttig voor je om even door te lezen (op de videokaart na dan): http://new.forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=155414
Link naar reactie
Ik zou nog es nadenken over het intel mobo, intel moederborden zijn over het algemeen niet beter of stabieler maar wel langzamer en (vaak) duurder. Asus is dan een betere keus. Asus weet zijn moederborden net zo stabiel te krijgen als intel maar levert daarbij wel betere prestaties. Bovendien krijg je op dat asus bord over het algemeen betere/meer opties zoals raid,Gigabit lan,goed en nauwkeurig overklokbaar,zelfherstellende "smart-bios" en zo nog wel meer. De A-open drive zou ik wisselen voor een BenQ, betere drive met betere brand en lees eigenschappen, de laatste 1650 en 1655 zijn top. Voor de audio adviseert Pinnacle overigens een audigy of m-audio en dat zou ik zeker opvolgen, onboard audio is ruk. Een "stokoude" soundblaster Live is oha al beter dan onboard audio. De cdrom/cd speler is merkloos?, neem een asus of plextor dat zijn de beste( en stilste) lees drives die er zijn-vooral met beschadigde cd/dvd's en kost hetzelfde ipv een no-name. Ik zie een "zeer stille" voeding?, moet er dan ook niet wat gedaan worden aan het geluidsniveau van de cpu en (vooral) die Nvidia stofzuiger? Een zalman CNPS9500(cpu) en VF700(gpu) laten de herrie als sneeuw voor de zon verdwijnen en je kunt de cpu dan mogelijk zelfs zonder problemen nog wat overklokken(5 a 10% gaat meestal probleemloos en is toch weer mooi meegenomen) Die stille voeding is eigenlijk zinloos zolang de videokaart 4 sone(of meer?) aan herrie genereert. Tja, en dan die Pinnacle kaart... Als je zo her en der gaat rondvragen naar de mening omtrend pinnacle producten dan zul je waarschijnlijk een hoop geklaag horen maar aan de andere kant blijft het feit dat ruim 70 piek voor een edit kaart met analoge en digitale I/O en een redelijk dikke software bundel erruuug goedkoop is en je bij de "betere" merken voor dat geld hooguit een kabel kunt kopen....
Link naar reactie
Voor mijn part neemt hij een DFI mobo, ook heel goed en stabiel. AOpen drive's zou ik niet nemen, ik heb zelf een AOpen CD-rewriter. De prestaties zijn opzich goed, ik brand eigenlijk alleen op TDK en heb één keer een doosje Philips CD-R's gekocht. Nog nooit een onderzetter gefikt. Probleem van AOpen zit hem in de degelijkheid van de drive, die is namelijk echt ruk, dat ding van mij is al best wel gammel. En hoe vaak zal hij nu open en dicht zijn geweest? Ik denk eigenlijk nog geen 1000x. Ironisch genoeg heeft AOpen ook problemen met open gaan, de lade blijft ergens achter hangen waardoor dat ding alleen met een paperclip door dat kleine gaatje is te openen. NEC heeft ook goede branders, zijn alleen iets duurder dan die van Benq, Plextor is soms nog beter, maar veel duurder, en je betaalt ook voor alle bijgeleverde softwaretroep. Verder is een aparte DVD-speler inderdaad ook wel handig, makkelijk met kopietjes maken. En werkt soms ook wat beter met het leeswerk als branders. Wederom iets als NEC, Plextor, Benq, etc. Zoals ik eerder al zei, inderdaad geen onboard audio nemen, maar gewoon een goede geluidskaart. Wat Pinnacle wil of zegt zal me een worst wezen. Feit is gewoon dat het veel beter is dan onboard audio. Tips van rwilligen betreft stilmaken sluit ik me bij aan, ook de kast maakt uit, dus zorg dat je ook daar op let, let bijvoorbeeld op 12cm fans ipv 9,2 en 8cm. Wat betreft Pinnacle, mijn keuze zal het niet zijn, maar het is inderdaad erg goedkoop.
Link naar reactie
Beetje kortaf Pceetje, je voegt eigenlijk niks toe, want alles wat je zegt stond hier eigenlijk al. Er was alleen nog niet gezegd dat er een nieuwe Premiere uit is, maar dat was wel al elders op dit forum te vinden. Ik heb het onder andere in videonieuws gezet. Enige beargumentatie zou in ieder geval geen kwaad kunnen. Verder voor de TS misschien nog interessant, kijk ook eens naar de softwarebundels van adobe, voegt echt veel toe aan de mogelijkheden. Bekijk de flashfilmpjes op de site voor de verschillende audio/video producten om te zien waar ze goed voor zijn. Sowieso zou het handig zijn als de TS eens wat van zich liet horen, zonder een budget wordt het nogal moeilijk samenstellen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...