Ga naar inhoud

pinnacle studio 10 opnemen


anoniem

Aanbevolen berichten

ik wil mijn videobanden opnemen naar avi. of divx als de kwaliteit maar goed is. maar ik wil weten hoe je de beste beeldkwaliteit kan krijgen. ik heb mijn videorecorder aangesloten op pc via tulp en geluid met line in. Ik wil dus de beste beeldkwaliteit hebben. weet iemand hoe. De pc die ik gebruik is een amd athlon x2 4400+ 1gb 4 x 80gb raid 0 6600gt 128mb niet mijn pc maar voor stage gebruik. alvast bedankt
Link naar reactie
Probeer op te nemen ('capturen') met een codec (compressie/decompressie) volgens de DV norm (Digital Video), die bekend is van camera's. Een vrij verkrijgbare is die van Panasonic ( http://www.free-codecs.com/download/Panasonic_DV_Codec.htm ). Hiermee behaal je een goede beeld-kwaliteit. Wil je werkelijk de beste kwaliteit, dan zul je ongecomprimeerd moeten capturen (datastroom naar de opslag: circa 25 MB/s)
Link naar reactie
[quote:39bfac1f23="Tolgay"]ik ben aan het opnemen met DV kwaliteit best. met pinacle studio plus 10. bestand word idd super groot. als je hem comprimeert word de kwaliteit dan beter?[/quote:39bfac1f23] De grootte is inderdaad vergeleken met b.v. DivX/XviD aanzienlijk, maar je krijgt een kwaliteit die vrij goed is. In principe hoeft compressie geen verlies te geven, maar alle sterk comprimerende codecs (DivX, WMV9, H.264 etc.) verminderen de kwaliteit.
Link naar reactie
[quote:31100ce2e0="Venzent"][quote:31100ce2e0="Tolgay"]Ik heb een uur videoband opgenomen naar DV kwaliteit best. bestand is 13GB. is dat de beste kwaliteit? of kan het mooier ?[/quote:31100ce2e0] 1 uur en dan 13 Gb is normaal en bij mijn weten de hoogst haalbare kwaliteit, Het is dan een ongecomprimeerde AVI.[/quote:31100ce2e0] ja idd. het is een avi bestand. nu komt het: hoe kan ik het comprimeren zonder kwaliteits verlies? :)
Link naar reactie
[quote:6cb8a1f34b="Tolgay"][quote:6cb8a1f34b="Venzent"][quote:6cb8a1f34b="Tolgay"]Ik heb een uur videoband opgenomen naar DV kwaliteit best. bestand is 13GB. is dat de beste kwaliteit? of kan het mooier ?[/quote:6cb8a1f34b] 1 uur en dan 13 Gb is normaal en bij mijn weten de hoogst haalbare kwaliteit, Het is dan een ongecomprimeerde AVI.[/quote:6cb8a1f34b] ja idd. het is een avi bestand. nu komt het: hoe kan ik het comprimeren zonder kwaliteits verlies? :)[/quote:6cb8a1f34b] Omzetten naar DVD?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...