Ga naar inhoud

pinnacle studio 9 naar 10 en videokaart 128 of 256 mb


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik werk tot op heden heel fijn met studio 9 van Pinnacle Ik overweeg over te stappen naar studio 10, maar lees dat er nog steeds veel problemen zijn, of zijn die nu opgelost; wie weet de laatste stand van zaken Pinnacle adviseert om een 256 mb video kaart te hebben als je met studio 10 gaat werken (vooral voor 3d bewerkingen). Ik heb nu een 128 mb kaart; is dat echt een probleem, want met studio 9 heb ik geen enkel probleem wie kan hierin adviseren
Link naar reactie
Het zou kunnen... De nieuwe versie 10 schijnt gebaseert te zijn op de liquid engine, liquid is het andere proggie van pinnacle waarvan ze zelf aangeven dat het een "profesioneel" programma is, wat dat dan ook moge zijn. Maar; de liquid engine kan gebruik maken van bepaalde delen van de grafische processor voor het uitrekenen/renderen van effecten, dit om de cpu te ontlasten. Als dit het geval is dan is zo'n eis voor de grafische kaart iets om rekening mee te houden. Van nature is het echter flauwekul; video tonen op een desktop is een 2-d klusje wat iedere videokaart met meer dan 8 MB kan doen vooropgesteld dat de bijbehorende driver overlay correct ondersteund. Ik heb zelf heel lang prima gewerkt met een RagePro kaartje met 8 MB onder premiere 5.1 en daar kun je ook al heel aardige 3-d effecten mee maken.
Link naar reactie
[quote:79dd0c21bd="rwilligen"]Het zou kunnen... ...........Van nature is het echter flauwekul; video tonen op een desktop is een 2-d klusje wat iedere videokaart met meer dan 8 MB kan doen vooropgesteld dat de bijbehorende driver overlay correct ondersteund. Ik heb zelf heel lang prima gewerkt met een RagePro kaartje met 8 MB onder premiere 5.1 en daar kun je ook al heel aardige 3-d effecten mee maken.[/quote:79dd0c21bd] Ik heb studio 10 maar tijdens de installatie mekkerde hij al over de te magere video kaart (128mb) en na de installaties was studio 10 niet vooruit te branden ook met een 256 mb kaart. Ik blig nog maar ff bij studio 9
Link naar reactie
[quote:e1d8f74c2c="twente"]Heb geen ervaring met v. 9 Werk sinds kort met v. 10.1.1.2150 (Studio Plus) Had al een 256Mb video kaart, dus geen probleem;-) De bewerkingen vind ik niet traag (Pentium 4 2,4GHz en 1 Gb RAM. Wat ik wel traag vind, is het opstarten van versie 10 BTW: In februari komt een update patch naar versie 10.2[/quote:e1d8f74c2c] Heb (om een andere reden) de Beta patch Studio 10.2 toegepast en bemerk dat het opstarten nu ook wat sneller gebeurt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...