Ga naar inhoud

Capture TV met Nero: 20% lost frames


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo forumgenoten, Bepaalde TV uitzendingen wil ik capturen met Nero Vision Express 3. De eerste 2o minuten gaan goed, maar daarna worden veel frames verloren. Er ontstaan wel 20% lost frames. Op advies van Nero heb ik mijn OEM-licentie omgezet naar een volledig nieuwe, maar zonder soulaas. Het werk/virtueel geheugen heb ik verdubbeld, maar ook geen verbetering: op hetzelfde moment ontstaat het probleem. Ik vermoed dat ik het toch in "werkruimte" moet zoeken, maar waar? Wie heeft voor mij een goed advies.
Link naar reactie
Kijk bij de processen; geen proces op de 100% op moment van verkeerd gaan? Je hd al gedefragmenteerd of al geprobeerd om op andere hd te capturen? Al ander programma geprobeerd? Is het een bestand; of meerdere clips? (4GB probleem) Wat is je bestandssysteem op de schijf waar het wordt neergeschreven? FAT, NFTS? (zit aan et max-grootte-bestand-fat-probleem te denken; aangezien je ongeveer 20 minuten captured; wat een bestand van circa 4GB oplevert.)
Link naar reactie
Het lijkt me niet dat je met 20 min al aan 4GB zit. Tenzij je op hele hoge resolutie opneemt (en/of met een hele lage compressie). Dit kan wel een probleem zijn. Als ik zelf hoger ga dan 352x288 trekt m'n pc het niet meer. Maar de vorige vraag was een goed. Ik ben benieuwd wat daar het antwoord op is. (Ter info: Ik capture als volgt: interface=PCI, resolutie=352x288, codec=indeo 5.1. Dit bevalt goed. Het eist niet zoveel van m'n pc, en levert, na overzetten op dvd, goede kwaliteit. Uiteraard niet zo goed als een 'echte' dvd, maar wel beter dan VHS.)
Link naar reactie
[quote:1a97732432="akbor75"]Het lijkt me niet dat je met 20 min al aan 4GB zit.[/quote:1a97732432] Dat lijkt mij wel: codec: DV 3.6 MB p/s 4096/3.6/60 = ongeveer 19 minuut [quote:1a97732432="akbor75"] Tenzij je op hele hoge resolutie opneemt (en/of met een hele lage compressie). Dit kan wel een probleem zijn. Als ik zelf hoger ga dan 352x288 trekt m'n pc het niet meer.[/quote:1a97732432] Ligt aan je PC. Van analoog naar digitaal mbv DV kost niet zo veel rekenkracht; alleen maar stabiele schrijfsnelheid hd [quote:1a97732432="akbor75"] Maar de vorige vraag was een goed. Ik ben benieuwd wat daar het antwoord op is. (Ter info: Ik capture als volgt: interface=PCI, resolutie=352x288, codec=indeo 5.1. Dit bevalt goed. Het eist niet zoveel van m'n pc, en levert, na overzetten op dvd, goede kwaliteit. Uiteraard niet zo goed als een 'echte' dvd, maar wel beter dan VHS.)[/quote:1a97732432]
Link naar reactie
[quote:d33f1a5ef5="Johnny321"][quote:d33f1a5ef5="akbor75"] Tenzij je op hele hoge resolutie opneemt (en/of met een hele lage compressie). Dit kan wel een probleem zijn. Als ik zelf hoger ga dan 352x288 trekt m'n pc het niet meer.[/quote:d33f1a5ef5] Ligt aan je PC. Van analoog naar digitaal mbv DV kost niet zo veel rekenkracht; alleen maar stabiele schrijfsnelheid hd [/quote:d33f1a5ef5][/quote] Dat is inderdaad zo. Aangezien ik snelle HD's heb heb ik dit meteen even getest. Ik kon zonder problemen opnemen in 720x576 zonder compressie. Dat kost wel 30 MB per sec... Maar DV is met 3 MB per sec een goed alternatief.
Link naar reactie
[quote:ce7046f893="akbor75"] Dat is inderdaad zo. Aangezien ik snelle HD's heb heb ik dit meteen even getest. Ik kon zonder problemen opnemen in 720x576 zonder compressie. Dat kost wel 30 MB per sec... Maar DV is met 3 MB per sec een goed alternatief.[/quote:ce7046f893] Zonder compressie capturen doet geen verstandig mens; het voordeel is veel te klein ivm DV
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...