Ga naar inhoud

van dvd naar harde shijf


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ben voor mijn ouders bezig een film samen te stellen van hun 25 jarig huwelijk. Mijn vader had vh8 bandjes van de camera, die hij op een dvd gebrand heeft met een gewone philips dvd-recorder. Ik heb deze dvd's gekregen en ze zijn van erg goede kwaliteit, qua beeldmateriaal. Nu heb ik ze omgezet naar avi met super dvd ripper 1.9 en de kwaliteit is er beduidend slechter op geworden. Heeft iemand een idee of het wel goed kan met dit programma (hij kan trouwens alleen maar een van de drie hoofdstukken vinden) of welke instellingen ik moet gebruiken. Of is dit gewoon een slecht programma? ik ga de video's trouwens bewerken in adobe premiere pro v7.0 (weet niet of deze info nodig is) Alvast bedankt, Dennis
Link naar reactie
Met VirtualDubMod kun je het wel omzetten naar DV(avi). Moet je wel eerst een DV-codec downloaden [url=http://www.google.com/search?hs=vxw&hl=nl&client=opera&rls=nl&q=dv+codec+download&btnG=Zoeken&lr=]Google[/url] Wat ben je trouwens van plan met videobewerken? Als je alleen scenes d'r uit wilt halen; en andere volgorde; dan is het omzetten naar DV niet nodig; en kost je alleen maar extra ruimte. Wil je ook gaan knutselen met kleur/contrast/filters etc. dan moet je het idd wel doen. Succes
Link naar reactie
Als 't al op DVD staat is het formaat al goed, lijkt me. Ik zou het dan niet omzetten naar AVI en dan weer naar DVD. Daar wordt het per definitie niet beter van. Ik zou de DVD bestanden (VOB's) demultiplexen, en deze bestanden arrangeren zoals je wilt. De resulterende DVD zal dan dezelfde (hoge) kwaliteit hebben als de bron DVD's. Succes.
Link naar reactie
Phew :roll: da's nog best ingewikkeld allemaal. Het naar de harde schijf toehalen van de film is gelukt. Het importeren van de dvd rechtstreeks in Premiere is mij niet gelukt. Dus ik ben maar met het avi bestand aan de slag gegaan, nu netjes geimporteerd im mijn projectlijstje. Daarna even een stukje geknipt in de source monitor, en toen in de video balk gesleept. Vanaf het moment dat ik 'm daadwerkelijk in mijn video balk zette ging het mis. Ik zag alleen maar stukjes van het begin van mijn project voorbij schieten, geen geluid en na de film proberen te exporteren zag ik niets en hoorde ik niets. Terwijl het geripte avi bestand wel gewoon afzonderlijk ik media player afspeeld. Ik heb al gezocht op de adobe site, maar kan niet echt vinden welke formats ik kan invoegen in premiere. Dit is de data over het video gedeelte: Size: 1.43Gb, average frame is 17.45K bytes 416 keyframes, 90481 delta frames frame rate is 25.000 (-->dit is toch PAL formaat?) Frame size 720x576 Depth is 24 bits Compressor 'DX50, XviD MPEG-4 Codec Ben al twee dagen bezig, dacht eindelijk een stukje film te kunnen importeren, nu dit weer. Maar ja, je leert er uiteindelijk wel weer van , haha. Kan iemand me maybe weer uit de brand helpen????
Link naar reactie
Zo moeilijk is het niet hoor. Als je iets met video wilt doen moet je daar gewoon tijd voor uittrekken, het gaat niet vanzelf. Maar als je dan een goed resultaat hebt zul je blij zijn dat je de tijd erin hebt gestoken. Bovendien zal het de volgende keer sneller gaan, omdat al weet wat je moet doen. Ik blijf erbij dat, als je al vob bestanden hebt, deze niet moet wijzigen, maar gewoon 'even' de video en audio streams eruit moet halen (demultiplexen) om deze te kunnenn gebruiken. (Als dit beide mpeg is kun je deze eventueel weer multiplexen tot een standaard mpeg bestand, dat je in vrijwel elk standaard pakket kunt gebruiken.) Ik ben er van overtuigd dat je dan bestanden krijgt waar je goed mee kunt werken.
Link naar reactie
Volgens mij ben je verkeerd bezig hoor, jouw klusje klaar ik op een voormiddag. Doe het volgende download en installeer: VOB2MPG Deze zal de gehele inhoud van je dvd naar hd overbrengen en er een mpeg file van maken klaar voor bewerking. http://www.videohelp.com/tools?tool=VOB2MPG Vervolgens download je Womble MPEG video http://www.womble.com/download/ Hiermee heb je de beste mpeg bewerker in huis om je nieuwe video aan te passen, eenmaal daarmee het nodige knip en plakwerk gedaan kan je een of meerdere mpeg's opslaan voor je DVD. Vervolgens kan je met een DVD Authoring naar keuze je nieuwe schijf samenstellen. Met Premiere zijn geen goede en snelle resulaten te bereiken in MPEG bewerking.
Link naar reactie
Waarom zou je moeilijk doen als het ook makkelijk kan? VOB bestanden zijn in feite mpeg-bestanden. Kopieer de VTS*.VOB bestanden naar je harde schijf en wijzig de toevoeging in MPG. Klaar en geen kwaliteitsverlies. Premiere 7.0 kan volgens mij mpeg-bestanden bewerken. Enig nadeel: VOB-bestanden zijn max. 1Gb groot, dus een film kan over meerdere bestanden verdeeld zijn. Aangezien je ze toch in Premiere wilt bewerken moet dat niet echt een probleem opleveren. Wim.
Link naar reactie
Het is niet persee zo dat een VOB bestand gelijk is aan een MPG bestand. Dat is alleen zo als er 1 mpeg video en 1 mpeg audio stream is. Als er bijv. sprake is van AC3 audio dan is het geen MPG bestand meer. Bovendien kan er ook sprake zijn van meerdere audio streams in 1 VOB bestand (bijv. meerdere talen). Als je dus een algemene methode wilt beschrijven voor het werken met VOB bestanden, dan is dat toch echt dat je eerst de streams eruit haalt waar je mee wilt gaan werken.
Link naar reactie
Voor mij en vele anderen de beste combinatie http://www.videohelp.com/capturecards.php?CaptureCardRead=504#comments http://www.videohelp.com/tools?tool=MPEG_Video_Wizard http://www.videohelp.com/tools?tool=Ulead_DVD_Workshop In combinatie met een Krachtig Pentium 4 systeem (+ 2.4) 512 MB of meer geheugen 2 x HD DVD brander 8X of meer Windows xp sr1 of 2 Mits een goed ingangssignaal zijn opmerkelijke resultaten op DVD te bekomen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...