Ga naar inhoud

[VOB] valt het nog te redden?


anoniem

Aanbevolen berichten

- WinTV PVR350 - P4 2.0 ghz - GF4 mx440 (64mb) - Ulead DVD Movie Factory 2 SE - CyberLink PowerDVD 6 - GSpot v2.21 - DVD Shrink v3.2 - SmartRipper v2.41 Dag allen, Middels WinTV PVR350 heb ik van een vier uur durende VHS cassette twee mpeg videobestanden van elk twee uur gemaakt. Deze heb ik via Movie Factory op twee DVD's gebrand. Eerste DVD is gelukt en kan op elke speler afgespeeld worden. Het tweede gedeelte echter niet. Hier kwam ik achter nadat ik WinTV heb weggegeven en wegens ruimtebesparing ook de bron heb verwijderd. Ik had de hoop opgegeven. Nu heb ik voor in mijn slaapkamer van Finlux een tv-dvd combi met divx ondersteuning gekocht. Tot mijn stomme verbazing speelt dit de tweede DVD wel af. Op mijn pc en stand-alone dvd-speler weer niet. Doordat dit een mooie herinnering is van momenten uit 1984, wil ik dit graag voor elkaar krijgen. Ik heb middels GSpot gekeken naar de gegevens van zogezegd DVD-1 en de niet werkende DVD-2. GSpot laadt hierbij 120 video codecs. [b:d55bf32684]DVD1[/b:d55bf32684] File is MPEG (.MPG/.MPEG/.VOB) Video Path = (S) --> Ligos MPEG Splitter --> Ligos MPEG Video Decoder --> Overlay Mixer2 --> (R) Audio Path = (S) --> Ligos MPEG Splitter --> AC3Filter --> Morgan Stream Switcher --> (R) [b:d55bf32684]DVD2[/b:d55bf32684] Not a valid AVI file Via DVD Shrink en ook via SmartRipper heb ik de bestanden geript van DVD-2. Als ik deze bestanden in PowerDVD laadt, dan zie ik geen beeld en hoor ik niets, doch zie ik de counter doortellen. Andere programma's vriezen als ik deze bestanden wil openen. Videoinfo van beide DVD-s komen overeen in SmartRipper. Ik snap er op dit moment geen ene beker appelsap meer van. Ik heb de hele dag tools die in dit subforum als sticky gepost zijn geprobeerd, maar helaas zonder de gewenste resultaten. Ik weet niet of dit voldoende info is. Heeft iemand een suggestie, een te wijzen richting of een directe oplossing? Mijn dank is groot! Yoleri
Link naar reactie
Probeer de slechte dvd eens te rippen met DVD decrypter 3.5.4.0 (ff googelen) via de optie mode/IFO en probeer de resulterende map VIDEO_TS eens af te spelen met PowerDVD 5 of 6 via de optie "open dvd file on harddisk drive" Als dat lukt dan heb je voor 99.999% zeker een goed werkende dvd copie op je harde schijf staan waar je mee kan doen wat je wilt. Als de rest niet wil lukken dan zou ik eens beginnen met het verwijderen van al je codec packs en andere video rotzooi.
Link naar reactie
Dank je voor je antwoord! Ik heb het gedownload en gelijk geprobeerd middels mode=>IFO. Als ik deze geripte bestanden in PowerDVD wil openen, dan bevriest PowerDVD, doch hoor ik aan de harde schijf dat het bezig is. Heb zo'n half uur gewacht. Ook heb ik je advies min of meer gevolgd, door dezelfde handelswijze op een systeem met clean install (XP pro met SP2 en overige windows updates) uit te voeren. Hier heb ik geen enkele codec zelf geïnstalleerd. Mocht er wat zijn, dan komt dit met met XP mee. In de betreffende pc heb ik een XFX 6600GT 128 MB in zitten. Ook dit levert de gewenste resultaten niet op. Ik ga eens zoeken naar de specificaties van mn tv-dvd combi. Wellicht dat zij een specifieke codec gebruiken. Alles is welkom rwilligen! :)
Link naar reactie
Ik heb de log van DVD Decrypter geüpload en is [url=www.serat.demon.nl/computertotaal/DVDDecrypter.txt]hier[/url] te vinden. Op het systeem met AnyDVD v5.4.4.1 krijg ik hetzelfde als met het systeem zonder AnyDVD. Enkel procestijd verschilt. Details van mijn tv: - Finlux TV / DVD (DVX) Combi - model CT-1414T-DVX In de online handleiding kan ik enkel [url=www.serat.demon.nl/computertotaal/finlux.jpg]dit[/url] vinden. Ik word er niet echt wijzer uit. Geeft de ondersteuning jullie meer info?
Link naar reactie
Tja... Er is duidelijk iets mis met de structuur van de dvd en dus gaat dit lastig worden, dat kan ik je nu al vertellen. dat de finlux de bestanden afspeeld is geluk, kennelijk zit er in de Finlux een decoder chip die het niet zo nauw neemt en ook beschadigde mpeg afspeelt. Ik denk dat de rip op zich naar harde schijf wel goed is en dat je verder moet gaan met het redden van de video. Het is heel goed mogelijk of zelfs zeer waarschijnlijk dat de videoframes op zich in orde zijn maar dat de "container" waar ze in zitten defect is. Ik denk dat je plan van aanpak ongeveer als volgt moet zijn: Eerst proberen de mpeg video te de-multiplexxen (audio en video eruit halen) Kijken of de audio of video mankementen vertoont. Opnieuw de audio en video multiplexxen. Hopen dat de mpeg het weer doet.... Je zou voor het de-multiplexxen en terug TMPGenc -->file/mpeg tools kunnen gebruiken
Link naar reactie
Tja,er zijn niet echt veel meer programmas die "geavanceerdere" opties hebben voor de-multiplexxen. Het wordt dus een kwestie van programmas proberen totdat je er 1 vind die het wel wil doen. Ik neem aan dat je zowel de Simple demultiplex als de gewone de-multiplex hebt geprobeert? Ik weet nog 1 goede kanshebber maar daarmee zul je de video moeten hercomprimeren: FCC Handler's Virtualdub-mod. http://fcchandler.home.comcast.net/ Deze speciale virtualdub kan ook mpeg2 openen maar helaas niet wegschrijven, dat betekent dus hercompressie naar AVI en vanuit daar weer compressie naar mpeg2. Je zou het alvast kunnen proberen om te kijken of het werkt maar daarna zou ik alsnog specifieke mpeg programmas gaan proberen. Womble mpeg editer is er 1 die goede kansen maakt, evenals Cyberlink's Powerdirector. Maar er zijn uiteraard ook vele mpeg tools die dvd's kunnen openen en evt omzetten naar avi. Dat wordt dus proberen. Als laatste heb ik nog 1 gok: een dvd "patcher" Dat zijn programmas die bedoeld zijn om de header van een sateliet-tv-mpeg file te "fixxen" zodat deze als een gewone dvd gebrand kunnen worden. Het programma past niet de video zelf aan maar verandert de header van de mpeg file waardoor een "illegal" file het uiterlijk van een normale file krijgt.Dvd patcher is er 1: http://mitglied.lycos.de/dvdpatcher/ Let op: je past hiermee het bestand zelf aan, het is dus aan te raden om voor expirimenten eerst een kopie te maken en daarmee te testen. De resolutie zou 720x576@25 frames/sec moeten zijn met 8 Mbs datarate en ,naar ik aan neem, 4:3 beeldverhouding. Je zou de hele file kunnen patchen en kijken of TMPGenc daarna de file wel wil de-muxxen. [edit] schiet me nog een andere mpeg reparateur te binnen: PVA strumento; http://www.offeryn.de/pvas_2_1.htm PVA is ook een tooltje gemaakt voor het fixxen van dvb sateliet mpeg materiaal. In principe staat het programma wel standaart goed ingesteld, open je mpeg en dan "make ps" met een packet size van 2048.
Link naar reactie
Ik zit ook aan een header probleem te denken, vooral omdat je schreef met een programma een film naar 2 dvd's te hebben gebrand. Ik zou eigenlijk willen weten hoe het programma dit doet. In principe is het zo dat een video wordt verdeeld in VOB bestanden, van bijv. elk 1 GB. Hierbij geldt dat het 1e bestand een header heeft, de overige niet. Om de film dus juist af te spelen als een 'gewone' video moet je alle VOB's combineren etc. Ik zou het volgende proberen: combineer de VOB bestanden van beide DVD's en kijk of je dan de hele film kunt zien. (Een alternatief zou zijn de header uit de 1e DVD 'overzetten' naar de 2e DVD. Ik zou echter niet zo gauw weten hoe je dat makkelijk kunt doen.) Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...