Ga naar inhoud

windows movie maker naar dvd


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een leuk filmpje van mijn sony handycam in windows movie maker gezet. Nu wil ik het op dvd branden en wat zegt de website van microsoft: alleen branden op cd kan, als je het op dvd wil branden, dan moet je maar een programma van bv sony kopen. Ja, dag, ik wil een dvd branden, ik heb een dvd brander in m'n laptop, ik heb NTI cd&dvd maker 6.1 gold, dus volgens mij moet het kunnen, maar hoe???? Alvast hartelijk bedankt, Marjolijn
Link naar reactie
Dat klopt wel zo'n beetje, de truuk bij het maken van een dvd zit 'm in de mpeg2 codering. Iedere software fabrikant moet om deze functie te kunnen implementeren in zijn software licentie kosten betalen aan de mpeg organisatie en dus is dergelijke software ,per definitie, niet gratis. Een kleine loophole zijn programmas die een demo/trial hebben die volledig werkzaam is maar echter na een paar weken er mee stopt; je kunt dan gedurende die weken gratis toch mpeg2 coderen. TMPGenc encoder is zo'n proggie.... Een dvd maken van een avi behelst dus 3 stappen: coderen naar mpeg2 authoring van de mpeg bestanden tot een dvd structuur branden van de dvd structuur je kunt iedere stap los doen maar er zijn ook programmas die alles in 1 doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...