Ga naar inhoud

Opnamekwaliteit, Welke settings?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Hauppauge WinTV PCI-FM aangesloten op de videorecorder en kan nu opnemen en afspelen met geluid via WinTV2000! MAAR... ik ben niet thuis in verschillende kwaliteitssettings binnen dit programma. Wat ik wil: ongecomprimeerd (dus zo puur mogelijk) alles capturen, en dan achteraf comprimeren. Concreet: wat moet ik doen (instellen, waar, hoe, etc etc) in de software om alles zonder enige vorm van compressie op mn PC te krijgen? En dan: wat kan ik dan het beste gebruiken om de gecapturede film zonder veel kwaliteitsverlies toch te comprimeren en hoe doe ik dat, en waarmee? Alvast bedankt voor de uitleg! BTW, zijn er nog manieren om de kwaliteit te verbeteren binnen de software? heb wat ruis enzo... of is dit VHS > TV-kaart eigen?
Link naar reactie
Ongecomprimeerd is een beetje bruut en levert kollosale bestanden op , reken een dikke 30 MB per seconde, das 1.8 GB per minuut.... En dan moet je pc dat ook nog kunnen trekken, de mijne (p4-3.8 Ghz) kan het net niet/wel.... Op de hauppauge benelux site , http://www.hauppauge.tv/ , kun je op de support pagina onder applicaties het programma SoftPVR downloaden , het heet een update te zijn maar het is (als het goed is) het complete programma. Wellicht dat het ook op je wintv cd staat, het programma is iig wat vriendelijker dan wintv32/2000 wat betreft opnemen en kan dacht ik ook scheduled opnemen(timer opname), timeshift en nog andere aardigheden. Ik raad je aan om op te nemen in DV-AVI kwaliteit en die is er maar in 1 kwaliteit-de hoogste. Je moet daarvoor de opname resolutie instellen op 720x576 bij 25 frames per seconde , dat is PAL opname. Het programma heeft een redelijk goede "help" , lees die eens door.... Naderhand de video opleuken kan goed met bv Virtualdub en losse filters voor vdub. Op de vdub site staat een link naar donald grafts filter pagina alwaar je een grote hoeveelheid filters vind om de video te verbeteren. Analoge video ruist van zichzelf altijd al wat , opname naar een tv kaart versterkt dat wat, mogelijk is je tv-kabel signaal ook niet helemaal ideaal(gedeelt met een andere tv/vhs?), een antenne versterker wil dat signaal wel eens verbeteren, koop je bij de bouwmarkt, koop er 1 met verstelbare versterking-zo kun je precies genoeg signaal maken, te veel is ook weer niet goed. Als je er een dvd maakt en deze afspeelt op een gewone tv ziet het beeld er altijd wat beter uit, de tv beeldbuis is groffer als een pc monitor en verbergt veel onregelmatigheden waaronder ruis.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...