Ga naar inhoud

DVD via dub vanaf mini DV met time codes. Hoe nieuwe DVD?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik een DVD die ik gedubbed heb vanaf een JVC camcorder met een JVC DVD100 recorder waarbij de tijdcodes zichtbaar zijn, bewerken zodat ik gewenste opnames met bekende tijdcodes achter elkaar kan zetten op een nieuwe DVD? Ik heb pc W98 SE, Pentium 2, 196 RAM, wel snelle 40 GB HD. Nog geen firewire en DVD brander. Ik wil geen nieuwe PC kopen. Kan mogelijk wel andere PC gebruiken, maar dan alleen vanaf een opgenomen DVD. Dit kan of met zichtbare time codes of geheel zonder. Dit dub ik met de DVD recorder van JVC. HEb 20 mini DV bandjes met time codes die ik reeds genoteerd heb. Ik zoek software die deze time codes kan verwerken. Of die afspeeltijd kan verwerken. Dan kan ik een mogelijke relatie trekken met de timecodes. Evt mogelijkheid is huidige pc te upgraden met een firewire en DVD brander, maar weet niet of dit oude beestje dat aankan. Dan nog steeds wil ik van de timecodes gebruik maken.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik begrijp niet goed waarom je zo graag met timecodes werkt. Je kunt toch op basis van frames werken? Maargoed, ik mis hier waarschijnlijk wat info. Je systeem lijkt me niet goed genoeg om lekker videobewerking te gaan doen. Dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is, maar veel plezier zal je er denk ik niet aan beleven. Ik heb zelf een P4 met XP en veel HD ruimte, en dat vind ik soms al wat teweinig. Maar mijn advies is dus om je systeem te upgraden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...