Ga naar inhoud

video8 -> DVD


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik wil een stuk film dat ik met een video8 camera gefilmd heb, op de computer bewerken (stukjes film deleten en/of verplaatsen) en dan op DVD zetten. Kan iemand mij zeggen of dit mogelijk is, hoe ik dit moet doen? Van TV op DVDR zetten via de DVD recorder, dan DVDR rippen en op computer zetten, daarna bewerken en dan branden? Of zijn er andere manieren? Kan ik dit alles met hetzelfde programma doen? Zijn er dingen die ik moet weten of op moet letten? Ik heb geen ervaring met video/DVD. Alvast bedankt voor de hulp!!!
Link naar reactie
Ja, heel goed mogelijk. Als je een programma als bijvoorbeeld Pinnacle's Studio gebruikt, dan kun je inderdaad alles in een enkel programma doen. De weg van eerst op een dvd zetten en dan die dvd gebruiken als 'basis materiaal' is minder fraai dan het Video8 materiaal capturen (lees: digitaliseren) met behulp van de pc en dat als basis-materiaal gebruiken. Hiervoor is echter een video-ingang op de pc noodzakelijk of een Digital8 camera die tijdens het afspelen van de Video8 opname's digitaliseert. Deze kun je dan aansluiten op een IEEE1394/Firewire/i-Link poort op de pc, waarna het (gedigitaliseerde) materiaal in een bestand kan worden opgeslagen en gereed is voor bewerking in bijna alle editing programma's.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...