Ga naar inhoud

Pinnacle/Studio Plus 10.1.1. DVD video importeren


anoniem

Aanbevolen berichten

Na het importeren van DVD-titels, blijken 16:9 breedbeeld opnames als 4:3 bestanden te zijn gesaved, ook als staat het "projectformaat" ingesteld op PAL breedbeeld. Vreemd is, dat tijdens het selecteren van de titels op de DVD schijf, wel breedbeeld wordt herkend en ook correct in het voorbeeldvenster verschijnt. Als ik nu een album map open met breedbeeld bestanden van opgenomen DV (in AVI dus) en geimporteerde DVD bestanden (MPG), dan krijg ik bij aanklikken van de AVI bestanden wel correct breedbeeld in het venster, maar bij de MPG bestanden 4:3 beeld (dus horizontaal ingekrompen) Hetzelfde bij het overbrengen van die bestanden naar het storyboard (wel in 16:9 venster, doch horizontaal ingekrompen met links en rechts vertikale zwarte balken) Nu staat in de handleiding (pag 37 en 38 ) dat de hoogte-breedteverhoudingen nog manueel kunnen worden ingesteld. Nou hier mooi niet :( Bij info (rechter muisknop) staan wel H-/B 4:3 en H-/B 16:9 en is er een aangevinkt, maar het verschijnt in grijs en is dus niet in te stellen. Iemand hier ervaring mee? Heb ik iets verkeerd ingesteld, of betreft het hier een bug in 10.1.1 ? Heb wel gezien (melding op scherm) dat in februari update 10.2 komt
Link naar reactie
[quote:a131ea7029="steven_lek"]Hallo, ik weet niet precies wat u bedoelt, maar je kunt in Pinnacle de hoogte/breedte verhouding instellen door met de rechtermuisknop op de scènes te klikken (niet in het Storybord, dus waar je de scènes naar toesleept) en dan het vinkje bij de juiste verhouding te zetten. Met vr gr Steven[/quote:a131ea7029] Of in het "album" kan dat. Probleem was, dat het bij AVI video fragmenten wel lukt, maar bij MPEG-2 (van DVD geimporteerd) kan dat niet. OP zich geen probleem, ware het niet dat geimporteerde video van DVD breedbeeld, wel correct in het voorbeeld venster verschijnt tijdens het aanvinken van de te importeren titels, maar na het importeren ineens in 4:3 H-/Br verhouding staat en dus foutief in het storyboard terecht komt. Inmiddels is het probleem opgelost met de update patch Studio 10.2 Beta Moet toch ook even kwijt, dat de e-mail afhandeling van Pinnacle Support zeer vlot en bevredigend verloopt! Na mijn eerste vraag te hebben gesteld in het Engels, kreeg ik antwoord in het Nederlands en dat bleef zo gedurende de gehele "Discusion Thread" Groetjes, Herman
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...