Ga naar inhoud

Aansluiting Pinnacle Studio plus 10


anoniem

Aanbevolen berichten

hej, Ik heb een pinnacle studio plus 10 PCI ik heb alles goed geinstalleerd. Ik wil dus mijn videorecorder erop aansluiten en dan naar divx opnemen op de hardschijf. maar ik weet niet hoe je het moet aansluiten. heb overal gezocht. ik snap er nix van. videorecorder heeft een scart aansluiting. Ik draai op Windows XP mvg, Tolgay
Link naar reactie
Het gemakkelijkst gaat het veelal met een adapter-blokje (zie FAQ), die je in de scart-bus van de videorecorder plaatst, dat aansluitingen d.m.v. tulp bussen (female) biedt voor video, audio links en audio rechts. Koop een blokje met een in/out omschakel-mogelijkheid en zet deze op: 'out', zo weet je zeker dat je de signalen van de videorecorder juist oppikt. Vaak heeft een geluidsingang op de pc een mini-jack busje als aansluitings-mogelijkheid, koop dan een verloop-blokje (stereo!) van tulp (female) naar mini-jack of een kant en klaar verloop-snoertje (stereo!) van tulp (male) naar mini-jack (male). Voor de overbrenging van het video-signaal gebruik je een tulp (male) naar tulp (male) draadje, of de helft van een tulp stereo-audio snoer. Het kan ook zijn dat je kaart slechts een firewire/IEEE1394 kaart is, dan geldt het hierbovenstaande niet. Je hebt dan een analoog naar digitaal converter nodig. Kijk b.v. eens op www.twintek.nl om een idee te krijgen. Ook andere oplossingen om je videorecorder-signalen naar de pc over te brengen, zoals m.b.v. de video-ingang van een tv-kaartje zijn mogelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...