Ga naar inhoud

capture/converse probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit met een lastig probleem. PC bestaat uit de volgende komponenten: Pentium 4 2.4 G, P4P800-MX moederboard, geen extra grafische kaart ivm onboard, 40 G HD merk WD, 512 mb gegeugen PC2100 (samsung? ), NEC DVD brander (16 x dual layer ), fire wire--> sweex 3 x, windows XP prof SP2 Het probleem is volgende. Ik wil films die ik opneem met mijn digitale kamera DV ( JVC ) branden op een DVD. Ik haal de film binnen via fire-wire, met behulp van Nero. Dat gaat prima, 1 uur film is ongeveer 14 G in avi format. Vervolgens zet ik de film om naar DVD format ook m.b.v. Nero en ga ik branden. Echter, het resultaat is niet 100%. Het beeld is schokkerig !! Ik heb film met diverse programmas gecaptured en omgezet maar het beeld blijft schokkerig. Als de camera rechtreeks op Tv aansluit dan is het beeld OKe. Zelfs de gecapturde film in avi format is een beetje schokkerig. Maar als ik een gedownloade film in avi format omzet naar DVD format dan gaat dit prima, Echter de gedownloade avi film is meestal stukken kleiner dan een gecapturde film. Waar kan dit aan liggen ? Te trage HD of ?? software probleem
Link naar reactie
Aangezien je capture in DV is maakt het programma waarmee je captured niet veel uit, de kwaliteit daarvan zal goed zijn. DV-avi afspelen is nogal intensief voor de processor en schokken komt , ook op Ghz systemen, wel vaker voor. de dvd zou uiteindelijk wel soepel moeten spelen, mogelijk maak je een verkeerde instelling bij de conversie van avi naar mpeg. Probeer de conversie eens met TMPGenc-plus-2.5 via de template "dvd-pal-VBR-mpeg1/layerIIaudio" Let op dat de field order staat op "bottom field first(fieldB)" en blijf verder overal vanaf en converteer de video. master en brand de mpeg tot een dvd met DVD-author van TMPG TMPGenc en dvd author: http://www.pegasys-inc.com/e_main.html Alletwee zijn als werkende demo te downloaden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...