Ga naar inhoud

Editing met Studio 9.4.3. erg traag


anoniem

Aanbevolen berichten

Graag wat 'verstandige opmerkingen' bij het volgende: ik heb onlangs een video gemaakt van ca 70 min m.b.v. Sudio 9.4.3. Het bewerken was op 't laatst een crime: bij èlke actie, zelfs bij het alleen maar op een andere scene op de tijdlijn klikken resulteerde dat in een wachttijd van vele seconden terwijl er intussen geweldige diskactiviteit te horen was. Maar ook elke andere bewerking (ook hele simpele, bijv het verplaatsen of inkorten van een scene) duurde onacceptabel lang, ook bij uitgeschakeld automatisch renderen. Ik dacht dat ik misschien te weinig fysiek geheugen had, en heb dat daarom uitgebreid tot 1GB. Geen enkel verschil... Ook defragmenteren en het uitschakelen van alle netwerkverkeer e.d. gaf geen verbetering. Systeem: P4 1.7GHz, systeemdisk 40 GB, 2e disk 160GB (captured en bewerkte video op verschillende schijven). Maar nu de eigenlijke vraag: toen ik bijwijze van test een tweede project aanmaakte van nagenoeg dezelfde lengte, met daarin eveneens een aantal overlaytitels, twee geluidssporen en een aantal foto's bleek alles opeens weer snel te werken: scenes of geluid verplaatsen, overgangen inlassen, het ging allemaal zoals je zou mogen verwachten. Wat kan er bij het maken van de oorspronkelijke film nu zo verschrikkelijk veel diskverkeer en/of vertraging hebben veroorzaakt? (Ik had dit probleem bij het bewerken van alle vorige video's en met alle vorige Studio versies trouwens ook al...)
Link naar reactie
[quote:e867d06e29]Er blijven bij studio nogal wat temp files achter die systeem hang kunnen veroorzaken, het verwijderen/opschonen daarvan schijnt veel verbetering te kunnen brengen... [/quote:e867d06e29] Maar gaat Pinnacle die temp files dan niet meteen weer aanmaken? En dat betekent dan zeker ook dat het maken van een schijfimage voor DVD (in dit geval) nòg weer langer dan 5(!) uur gaat duren... Wat me dus met name ergert is het m.i. volkomen onnodig voortdurend met de disk in de weer zijn, ook als er nauwelijks of eigenlijk niets is dat dat rechtvaardigt. Zo is het verplaatsen van de cursor al voldoende om dat te veroorzaken... Overigens heb ik gezocht en niets anders gevonden dan een opmerking (van ca 1 jaar oud) m.b.t. versie 8. Derhalve, graag nog wat suggesties/ervaringen met Studio 9.4.3 Plus. Bij voorbaat mijn vriendelijke dank voor enige hulp in deze!
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...