Ga naar inhoud

Video en foto opslag op internet


anoniem

Aanbevolen berichten

Goeie middag, Ik heb over een aantal weken en een feest waar ik fotograaf zal zijn. Tevens zal een vriendin de camera bedienen en op het einde van de avond is het de bedoeling dat we heel wat foto's / beeldmateriaal hebben. Dit beeldmateriaal en deze foto's willen we op een site plaatsen, zodat iedereen ze kan zien (en eventueel een tekst eronder kan typen). Foto's ergens opslaan is eigenlijk het belangrijkste, omdat de video ook op dvd wordt uitgebracht. Wie kan me helpen aan een internetsite / foto album die aan bovenstaande eisen voldoet? Ik heb een abbo op @home, en daar heb ik (waarschijnlijk) ook een homepage bij. Maar wil je die foto's op deze site krijgen moet je neem ik aan ook een apart foto programma op de pc hebben? Alvast hartelijk dank
Link naar reactie
@Home is dan het goedkoopste, hier heb je 50Mb webruimte. Kijk voor meer info over hoe deze te gebruiken op: [url]http://www.home.nl/abonnee/internet/webspace[/url] Verder is het voor internet verstandig om de originele afbeeldingen te verkleinen ([b:ed4455a628]bewaar de originele wel ALTIJD[/b:ed4455a628], als mensen afdrukken willen nabestellen bijvoorbeeld!!) Er zijn verschillende programma's beschikbaar die met 1 druk op de knop een html fotoalbum in elkaar zetten en de afbeeldingen automatisch verkleinen. Het resultaat kan in 1x worden upgeload naar de webruimte van @Home. Een voorbeeld is Adobe Photoshop (File > Automate > Web Photo Gallery). Er zullen wellicht ook freeware programma's zijn, maar daar mogen anderen tips over geven :).. ---- Wil je ook stukjes video online beschikbaar maken dan is het 'vriendelijkste' bestandsformaat over het algemeen Windows Media Video (wmv). Een exporteeroptie voor dit videoformaat zit standaard in Pinnacle Studio en uiteraard in het gratis met WinXP meegeleverde [i:ed4455a628]Windows Movie Maker 2[/i:ed4455a628].
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...