Ga naar inhoud

DVD,s beveiligen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik maak veel trouwreportage, s en anderen reportage, s die ik op video vastlegt, daarna bewerkt en op DVD brand. Meestal voor de kostprijs. Ik ga pas wat verdienen als ik kopie, s kan verkopen. Meestal worden die kopie, s door de afnemers zelf gemaakt, het is immers niet moeilijk om een kopie te maken. Mijn vraag is, kan ik mijn reportage,s beveiligen zoals er veel muziek en film dvd,s beveiligd zijn, zodat het moeilijk wordt om mijn dvd,s te kopiëren?
Link naar reactie
Simpelgezegd: nee Iets meer info: Er is voor de amateur geen mogelijkheid om de css beveiliging op een dvd te plaatsen, de beveiliging is alleen te koop voor fabrikanten via een duur licentie systeem en de dvd's moeten gemaakt worden als DVD-rom, dus in een dvd fabriek. Maar je kunt het ook zelf wel bedenken: zelfs al zou je dvd kunnen beveiligen; hele volksstammen kopieren beveiligde dvd's , oma's ,opa's,kleuters,huisvrouwen iedereen doet het. Als jij je dvd zou weten te beveiligen dan nog heeft waarschijnlijk 99.999% van je klanten geen moeite om er toch een kopie van te maken. Als het je toch zou lukken dan zou ik contact opnemen met Sony,MGM,Vista,Paramount enz enz, die zijn vast wel geintreseerd in jouw beveiliging... ( :wink: ) Je zou kunnen nadenken over een "kortings-sleutel" voor je dvd's bv: 1x= 10 eu 2x= 18 eu 3x= 27 eu enz enz. Je maakt het zo voor de klant aantrekkelijker om meerdere dvd's te bestellen ipv ze zelf te kopieren. En verder zou je natuurlijk de klant kunnen wijzen op jouw problematiek via een simpel foldertje, het is vooral bij trouwreportages vaak ook zo dat niet de klant zelf kopieen koopt/maakt , het is meestal de familie en kennissen die een kopietje willen hebben. De macht om het wel of niet toe te staan ligt dan ook bijna altijd bij het bruidspaar, als je deze er van weet te overtuigen dat juist die kopietjes jouw boterham(-etje) is dan zullen ze wellicht beslissen om de kopieen door jouw te laten verzorgen, vooropgesteld dat je een redelijke prijs aanhoud. Zie het ook zo: nu verkoop je 1 dvd en voor een kopie vraag je hetzelfde of iets minder?( maar je verkoopt er geen), je zou ook voor de kopieen 10 a 15 eu kunnen vragen en dan iig toch nog iets verkopen... Verder zou je er een bonus tegenaan kunnen gooien; als de klant alle kopieen(met een minimum van X) door jouw laat verzorgen krijgen ze tegen kostprijs het gemasterde dv-project op tape erbij. Bij afname van 1 exemplaar vervalt die mogelijkheid. Je zult ze er dan wel van moeten zien te overtuigen dat dat een kostbaar bezit is en vergelijkbaar met de "negatieven" van een foto.
Link naar reactie
Zelf maak ik ook regelmatig producties waarvan ik de kosten vooraf doorbereken. Ik neem de klus alleen aan als er een minimum afname garantie is. Bv een uitvoering van een school van 200 leerlingen, minimum afname van 50 stuks. Vervolgens heb ik een lijst waar de afnemers op intekenen. Door het voor intekenen kom ik meestal ruim over die 50 stuks heen. Soms zelf 3 keer. Misschien is deze werkwijze iets voor je
Link naar reactie
Ik had er al een vermoeden van dat ze niet beveiligd kunnen worden. Niettemin was het de moeite waard om het uit te zoeken. Ik verwerk er wel een tekst in dat ze auteursrechtelijk zijn beschermd, enzv: enzv: maar daar trekken de meeste zich toch nergens iets van aan. Het van te voren afspreken van een minimum afnamen is zo slecht nog niet, meestal is het zo, dat als je een trouwpartij op dvd zet, de opdrachtgever, dat is meestal het te trouwen paar, graag een dvd wil hebben anders zouden ze geen opdracht geven. Dus geen minimum afname, geen reportage.
Link naar reactie
@ Pceetje: Nou lees ik in de laatste link-folder-pdf dat er ondersteuning is voor macrovision EN CSS in dvd workshop. "Add copyright protection to your DVD titles with Macrovision and CSS options" Nu heb ik geen dvd workshop en zou graag van jouw willen horen: hoe zit dat? De macrovision optie ken ik, macrovision wordt tijdens het masteren toegevoegd aan het videosignaal als een "flag" en het uitvoerende apparaat voegt aan de uitgevoerde analoge videostroom het macrovisionsignaal toe. Maar CSS? Voor zover ik weet is CSS alleen in een dvd te "masteren" met of een speciale "master" brander welke net zo duur is als een middenklasse auto. En voor zover ik heb begrepen is het meestal zo dat de dvd op dlt wordt gezet en een speciaal daarvoor ingericht bedrijf vooert de verdere mastering uit naar dvd inclusief het aanbrengen van de CSS beveiliging. Weet jij hoe dat dan zit met dvd workshop? wat zijn dan die CSS opties? De macrovision beveiliging die wel zelf toe te voegen is neem ik niet echt serieus. het is dan wel een horde voor thuiskopierders maar alleen in samenwerking met CSS. Men koopt een dvd en gaat er mee naar huis, wilt een kopietje maken; pc verdomt het, ok dan kopier ik hem toch op een vhs tape: macrovision houd dat tegen. Maar: als er geen CSS beveiliging op een dvd zit stop je hem in je pc, start nero (of elk ander brand proggie) klikt op "kopieren" en 10 minuten later heb je je kopie, macrovision houd dat (zeer waarschijnlijke ) scenario niet tegen. Een dvd met alleen macrovision beveiliging helpt je dus als auteur alleen tegen die mensen die willen kopieren en geen pc hebben.... Wat was ook alweer de dichtheids graad van pc's in nederlandse huishoudens? 90% oid?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...