Ga naar inhoud

editing software?


anoniem

Aanbevolen berichten

hello fooks, graag wilde ik meer info hebben over video editing/bewerkingsoftware, welke programma's nu op de markt zijn of is verschenen...voor de pc Ben nu bezig om analoge videobanden op dvd te branden maar ik wil sommigen al bewerken. Belangrijk is voor my ook het geluid om via meerdere kanalen toch een mix te krijgen..... terzijnertijd wil ik een digitale videocamera aanschaffen om videoclips aan te maken als hobbiëst. thanx a lot....
Link naar reactie
men kan hier wel in het wilde weg wat rond gaan bazuinen, maar ik denk dat je er meer aan hebt als je zelf al wat voorwerk doet en een wat gespecificeerdere vraag stelt. Zo is het voor anderen handig om te weten wat je budget is voor een eventueel programma, wat je huidige config is, ervaring met videobewerking, wensen. Voor het simpele werk Pinnacle, redelijk Ulead Videostudio, goed Adobe Premiere om het zo maar heel simpel te zeggen. Je hebt nog allemaal flut pakketjes waar je niks aan hebt, en je hebt ook nog professionele pakketten waarvan ik nu al kan zeggen dat jij die niet nodig hebt.
Link naar reactie
[quote:5db4c121ae="kid jansen"]men kan hier wel in het wilde weg wat rond gaan bazuinen, maar ik denk dat je er meer aan hebt als je zelf al wat voorwerk doet en een wat gespecificeerdere vraag stelt. Zo is het voor anderen handig om te weten wat je budget is voor een eventueel programma, wat je huidige config is, ervaring met videobewerking, wensen. Voor het simpele werk Pinnacle, redelijk Ulead Videostudio, goed Adobe Premiere om het zo maar heel simpel te zeggen. Je hebt nog allemaal flut pakketjes waar je niks aan hebt, en je hebt ook nog professionele pakketten waarvan ik nu al kan zeggen dat jij die niet nodig hebt.[/quote:5db4c121ae] Mijn max budget wat ik uit wil geven is 100 a 300 euro, config is intel 3.00 Mhz met 1024 Mb ram, videokaart ATI 9800 pro, 2x 120 gig harde schijf, audigy 2 geluidskaart, pinnacle tv kaart pro, xp home, lcd scherm. Ervaring is met pinnacle studio 8 SE maar niet de uitgebreide versie. mogelijkheden beperkt + bijkomende kosten om plugins aan te schaffen. Wensen: pip, snelle rendermogelijkheden, aanpassen van frames/beeldjes, counter of tellermogelijkheid op/van analoge video's, aanpassen van het opgenomen frames ( kleur, contrast, helderheid, verscherpen), meerdere video/dvd codex aan kunnen van opnemen tot weergeven, aanpassen aan brandprogramma's voor normale dvd spelers of pc spelers, geschikt maken voor andere landen, realtime bewerkingen uit kunnen voeren. ook heel belangrijk geluid: meerdere kanalen/sporen, meerdere audio- formaten aankunnen, indien mogelijk ac3 oftewel dolby en/of DTS kanalen weergeven/opnemen. compatible met ander geluids/sound software waaronder Rebirth of Sonar. nou dat was dat. Zijn er ook sites waar ik meerdere info/artikelen kan verkrijgen. Het moet wel een hobby blijven waar ik en of anderen kunnen genieten van de resultaat. Hartelijk dank. oja nog een technische vraag. By het opnemen via mijn tv kaart (capture) krijg ik geen kleur op mijn beelden. gebruik wel S-video in-/uitgang maar kan ook aan mijn analoge video liggen.. thanx van een groentje op DIT gebied...
Link naar reactie
Dat geen-kleur-probleem met S-video ken ik, ik ben alleen ff de oplossing vergeten, maar er zijn zekerweten medeforummers die wel een oplossing daarvoor weten. Wat betreft de rest van je reactie, je stelt veel te hoge eisen voor je budget. Wat jij wil gaat meer in de richting van Adobe Video Collection Pro, dat is een totaal pakket met Photoshop CS2, Premiere pro 1.5, Audition 1.5, After effects 6.5 pro en encore DVD 1.5. Ik denk dat je dan een heel eind komt met je wensen/eisen die je aan het programma stelt. Maar dat is wel een pakket van een slordige €1500. Alleen Premiere betaal je ongeveer €700 voor, en daarmee haal je ook wat goeds in huis, dan heb je ook zo'n beetje al je wensen wel vervuld. Ulead Videostudio past makkelijk in je budget (€60), maar heeft dan ook veel minder mogelijkheden. Misschien heeft Ulead Mediastudio meer te bieden, maar die ken ik voor de rest niet (€250).
Link naar reactie
[url=http://www.ulead.com/msp/features.htm]ulead media studio pro[/url] key features zelf gebruik ik o.a sonic vegas 6 [url=http://www.sonymediasoftware.com/Products/showproduct.asp?PID=965&FeatureID=8185] video Features[/url] [url=http://www.sonymediasoftware.com/products/showproduct.asp?PID=965&FeatureID=8187] audio Features[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...