Ga naar inhoud

Avi->> mpeg1 zonder kwaliteitsverlies?


anoniem

Aanbevolen berichten

Het codec pack verwijderen zal niet veel helpen zeker wat betreft de morgan stream switcher die blijft waarschijnlijk gewoon actief evenals vele andere codec's Je zult toch het regeltje moeten draaien, 1 geruststelling; je kunt het ook zo weer terugdraaien wat je hebt gedaan met [code:1:f2c7498fcb] regsvr32 mmswitch.ax[/code:1:f2c7498fcb]
Link naar reactie
Ok, Je zult toch een paar dingen moeten doen. Wellicht dat met het verwijderen van de codec pack de morgan streamswitch verdwenen is of het bestand zit niet in de map windows/system32 Doorzoek je systeemschijf naar het bestand mmswitch.ax, als het niet wordt gevonden dan ben je er kennelijk vanaf, wordt het wel gevonden dan kopier het je het naar de map C:\WINDOWS\system32 en draait daarna de regel regsvr32 -u mmswitch.ax , de de-activering zou zo wel moeten lukken, daarna zou je het bestand geheel kunnen verwijderen. Een andere mogelijkheid is dat je het bestand niet naar de system32 map kopiert maar het volledige pad in de unregister opdracht zet. Dus stel dat jouw mmswitch bestand staat op C:\Program Files\k-litecodecs\mmswitch.ax dan wordt de regel om uit te voeren: regsvr32 -u C:\Program Files\k-litecodecs\mmswitch.ax Als je het bestand niet kunt vinden dan is ie kennelijk weg en kun je de codec installeren die je nodig hebt, door het verwijderen van de codec pack is waarschijnlijk de divx en xvid codec wel verwijdert. Xvid vind je hier: http://www.koepi.org/XviD-1.0.3-20122004.exe , dat is koepies built en die geldt als de meest stabiele en geeft de beste kwaliteit. Divx vind je op divx.com ( http://www.divx.com/divx/play/download/ ). In principe heb je niet alletwee nodig aangezien de divx codec ook Xvid speelt en vice versa. Ik zou als ik jou was de Xvid installeren, die is het meest probleemloos. In de configuratie van de decoder voor zowel divx als xvid kun je instellen wat de codec moet decoderen en wat niet. Als je alletwee installeerd dan is het verstandig om in de divx codec het decoderen van xvid uit te zetten en in de xvid instellingen zet je het decoderen van divx uit. Standaart willen alletwee de codecs nl ALLES decoderen en dat wil ook nog wel eens conflicten opleveren, en dat zijn dus nog maar 2 codecs die je gelijktijdig installeerd... Kun je je voorstellen wat er mogelijk gebeurt als je een codecpack installeerd met pak-em-beet een stuk of 2- a 30 codecs erin..... ? Ga maar eens tellen: http://www.codecguide.com/features_mega.htm Tel voor de aardigheid maar eens hoeveel codec's er dubbel of zelfs trippel geinstalleerd worden, mpeg2 decoders en demuxers, AC3 decoders, AAC decoders en ga zo maar door, gewoon waanzinnig en onzinnig....
Link naar reactie
hehe ja inderdaad!! :D 8) Maar nu heb ik nog een probleem, op een andere pc, mijn echte videobewerker (die is sneller). Ik heb een MPEG-1 bestand, van meerdere MPEG bestanden samengevoegd. Werkt allemaal prima. Alleen het is nu een bestand van CA. 120MB. Ik wilde het naar AVI converteren, om het kleiner te maken. Maar dat lukt helaas niet. Ik heb het met Virtualdubmod geprobeert, maar die geeft een error. Avi2DVD kan er niets mee, En een of andere RAD Video tools pakt hem ook niet. De bestandseigenschappen zijn als volgt: [img:829db33c0d]http://img499.imageshack.us/img499/1296/fileinfomythbusters6ul.jpg[/img:829db33c0d]
Link naar reactie
[quote:a7ecc924c2="tinus89"]k zie net ook dat de projected filesize 5GB is? wat doe ik fout? :cry:[/quote:a7ecc924c2] Je moet natuurlijk wel een codec selecteren hè? ;) Als je dat niet doet krijg je een uncompressed avi, en die kunnen inderdaad vele gigabytes groot worden. Ik heb op deze pc helaas geen virtualdub bij de hand dus ik zou je zo niet kunnen vertellen hoe je een codec kiest.
Link naar reactie
Er zit kennelijk een fout in de audio. Je hebt een paar mogelijkheden. Ik zou om te beginnen terug gaan naar debron; je zei dat je de mpeg geconstueerd had uit meerdere mpg's? Ik zou dan dus iedere mpg afzonderlijk behandelen; de daaropvolgende avi's zijn zonder kwaliteits verlies aan elkaar te plakken en je kunt wellicht zo iig het grootste deel van de video omzetten. De file die dan onwillig is blijft over. Daar is iig de video van om te zetten door in vdub de audio op "no audio" te zetten, later zal je dan de audio er weer bij moeten muxxen. Vervolgens moet je de audio uit de mpeg halen en daar heb je verschillende opties voor, sommige kunnen goed werken andere niet-het hangt van de error af en de programmas die je gebruikt. Ik zou om te beginnen de mpg eens openen met Goldwave en zien wat er gebeurt, indien dat goed gaat zou je de audio dan kunnen saven als wav (PCM signed 16bit stereo). De wav is dan weer in vdub bij de video te voegen met audio/wav audio... Dit is slechts 1 scenario, je zou ook kunnen proberen in vdub de audio van de mpeg te saven met file/save wav en daarna de wav weer bij de video te muxxen. Je zou kunnen proberen met TMPGenc met file/output to file/wav file de wav uit de mpeg proberen te saven of eerst met de mpegtools/demultiplex de mpa audio uit de mpeg te halen en de mpa audio met goldwave daarna omzetten naar wav. Je ziet; er is geneog te proberen maar de hoofdzaak bij een beschadigde file is eigenlijk dat het geen drol uitmaakt hoe je het doet ,als het maar werkt, alles wat je file kan saven is de moeite waard. Als je daar meerdere stappen voor moet doen dan moet dat maar. Wat je kan gebeuren is dat het programma welke de decodering doet de beschadigde frames gewoon overslaat en de daarop volgende wav wordt dan dus ietsje korter. Hoe veel korter kun je zien door in vdub iig de lengte van de avi nauwkeurig op te schrijven en deze te vergelijken met de lengte van de wav file. Een verschil van enkele frames is meestal nog wel acceptabel maar als het richting de 0.2 seconden gaat (5 frames en meer) dan ga je dat zien; de audio loopt voor (of achter) of de video en dat is irritant. Als je exact weet om welke frames het gaat dan zou je er voor kunnen kiezen in een audio editter de frames te maskeren met nieuw aangemaakte lege audioframes, een leuk klusje maar het kan wel, tis maar net hoe graag je de video wilt repareren.... Je saved het eerste goede brok audio en het laatste brok audio waelke goed is, daarna maak je een nieuwe compilatie met stuk no1, dan de nieuwe audioframes en daarna het tweede brok opgeslagen audio.
Link naar reactie
heeel hartelijk bedankt!!! de eerste optie wertk niet, want ik heb de originele niet meer. Die heb ik weggegooid toen ik de video probleemloos af kon spelen. Verder heb ik alle opties geprobeert, en heb nu de andio los als wav, en heb de audio los als MP2, en de video los als M1V. Als ik ze weer join heb ik weer een normale MPEG, maar weer van 130 MB. Alleen als ik die met virtualdub wil converteren, krijg ik een bestand wat varieert van 140 MB(lowest quality Divx) of 210MB (highest quality). Hoe los ik dit op?
Link naar reactie
[quote:8496497570="rwilligen"]Heb je wel audio compressie ingesteld? (mp3 oid) ik begrijp je probleem niet helemaal maar ik neem aan dat de divx te groot is ? Ik zou de video mv1 en wav audio in vdub muxxen en uitvoeren als divx/mp3[/quote:8496497570] muxxen? wat is dat? :oops: en mijn probleem is: als ik, met welke codec-instelling van DIVX maar dan ook, ik geen verkleining krijg, maar eerder een vergroting van het bestand.
Link naar reactie
Muxxen= multiplexen= bij elkaar "mengen" tot 1 bestand, het is een kreet voor het bij elkaar mixen van audio en video tot 1 bestand. De grote van avi-video wordt bepaald door de datarate die je bij het coderen kunt instellen voor de video en audio. De datarate, ook wel bitrate genoemd wordt gemeten in Kbs, Kilobits per seconde en stelt het aantal bits voor die iedere seconde video "kost" De benodigde datarate kun je uitrekenen met een bitratecaculator: http://www.pointinception.com/product/?id=1002 Je klikt op het betreffende knopje wat je wilt weten; datarate Vult de grote in die je wilt hebben, vult de tijd in die je bestand lang is en voila; de datarate rolt eruit. Je hebt dan de totale datarate voor de audio en video tesamen en zult daar dus nog de datarate van de audio af moeten trekken; vb: 40 MB en 11 minuten lengte geeft een datarate van 496 Kilobits/sec als je de audio op 96 Kbs mp3 wilt hebben dan blijft er voor de video 496-96=400 Kbs over. Dat zul je dan moeten instellen in de videocodec en voor de audiocodec kies je 96 Kbs. Je zult dus de afweging moeten maken "hoe groot mag het worden" oftewel wat voor kwaliteit wil ik? Door in je videocolectie zoeken naar een vergelijkbaar bestand (resolutie,framerate en codec) en daarvoor te berekenen met de bitrate calculator wat de gebruikte bitrate is kun je een redellijke inschatting maken van wat het effect is van de bitrate op de kwaliteit maar er zijn wel wat "standaarts" Kleiner dan 200 kbs (totaal audio en video)= postzegelvideo 300-500 kbs= webvideo tot heel behoorlijk 500-750= semi tv kwaliteit 750-1000= sub-dvd kwaliteit 1000 en meer = afhankelijk van de bron (rustig of veel beweging) dvd kwaliteit. Uiteraard zijn die waardes sterk afhankelijk van de gebruikte codering(codec) en evt andere instel opties van de codec. Mocht het allemaal te complex zijn dan kun je een stapje terug doen om wat meer overzicht te krijgen; de divx 3.11 alpha codec kent eigenlijk maar 1 instelling en dat is de bitrate, het kwaliteits-schuifje welke ook in de codec aanwezig is blijf je van af. Divx 3.11 bestaat uit 2 codecs; de fast en low motion codec, je gebruikt ALTIJD de low motion codec, de fast motion codec is ouder en achterhaalt en is niet te voorspellen wat betreftt datarate. De low motion codec levert erg nauwkeurig datgene wat je instelt, het is daarmee mogelijk om een 702 MB avi bestand te maken + of - 0,2 MB(zo krijg je dus exact een 80 minuten cd vol) De divx 3.11 codec kan uitstekend op 1 pc bestaan naast divx5 en xvid daar hoef je dus niet bang voor te zijn. Divx 3.11 vind je [url=http://www.videokeet.goddeloos.nl/Tijdelijk/divx_311alpha_codec.zip]hier[/url] , let goed op wat de installer je verteld; " Run me first!" Bij de divx 3.11 codec zit ook de adium mp3 codec, een gehackte versie van de fraunhoffer mp3 codec en alhoewel deze uitstekend werkt (tot 320 Kbs)is ie wel oud, Lame geeft al sinds een tijdje betere resultaten.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
okee, het is een tijdje geleden, maar ik heb nog een probleempje wat betreft codec's, en wil er gee nieuw topic voor openen :oops: ik krijg deze melding als ik een AVi wil afspelen in Vdub (bij een enkel bestand, andere bestanden probleemloos): [img:8aa37f2887]http://img451.imageshack.us/img451/2079/clipboard015cf.jpg[/img:8aa37f2887]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...