Ga naar inhoud

Avi->> mpeg1 zonder kwaliteitsverlies?


anoniem

Aanbevolen berichten

Overigens: de mpeg1 funtionaliteit van TMPGenc kent geen tijdslimiet en blijft gewoon werken-ook na 30 dagen maar daar moet je wel de gratis "free" versie van dl op tmpg.net: http://www.tmpgenc.net/e_main.html De "free" versie kent geloof ik wel een snelheidsbeperking voor mpeg2codering en je kunt geen VBR mpeg2 maken maar dat is voor mpeg1/vcd niet van belang, het is miz de beste en gratis mpeg1/vcd encoder die er is. Er is er nog 1 die op hetzelfde niveau zit(en wellicht nog iets beter) en dat is Panasonic's mpeg1 encoder 2.5 maar die is wel erg zeldzaam. Videocd puristen zweren erbij maar het verschil met TMPGenc is niet erg groot. Een belangrijk voordeel kan zijn dat Panasonics behoorlijk snel is en er is ook een premiere plugin van.
Link naar reactie
okee, ook dat is gelukt. Nu heb ik nog een vraagje: een videobestand kan iet door mediaplayer afgespeeld worden. Als ik hem open maakt hij een onbekende fout en word afgesloten. Bij BSplayer hetzelfde probleem. Bestand is avi, condecs zijn goed geinstalleerd, andere avi's geven geen probleem. Kan ik hem op de een of andere manier toch nog afspelen?
Link naar reactie
Om te beginnen ; onder video/compression vind je een lijst met geinstalleerde codecs waaruit je kan kiezen zodat de video gecomprimeerd wordt opgeslagen, doe je niets dan wordt de video ongecomprimeerd opgelsagen en dat wordt erg groot zoals je gemerkt hebt. Deed vdub nog iets bij het openen? iets van re-indexing? of rekey-ing? Het liefst hercomprimeer je de video natuurlijk niet want dat kost kwaliteit. Onder file/file information vind je de eigenschappen van de video en audio, noteer even alles en post hier, wellicht is er een eenvoudige oplossing....
Link naar reactie
nee hij deed niets bij het openen. Bij zoeke naar onleesbare frames niks gevonden. Bij die codecs divx gekozen, en op high kwality gezet. (hoogste) Alles gaat goed maar als ik hem dan open krijg ik weer de melding van mediaplayer. [URL=http://imageshack.us][img:4b28b32505]http://img35.imageshack.us/img35/6634/clipboard021nj.jpg[/img:4b28b32505][/URL] das de info
Link naar reactie
Dan mag je nu het volgende doen: download [url=http://home.hccnet.nl/r.vanwilligen/Aps/graphedit_dx9.zip]deze[/url] ff unzippen en starten en dan file/render media file en kies het onwillige video bestand. Je krijgt dan een grafische weegave te zien van de keten met afspeel filters welke gebruikt worden voor het afspelen van de video. ff een screenie maken en hier posten...
Link naar reactie
He!, hij is nu wel te zien... Nou, duidelijk. Ga start/uitvoeren en typ: [code:1:4d2c957f33]regsvr32 -u mmswitch.ax[/code:1:4d2c957f33] en dan een enter. Als het goed is doet het nu wel zonder foutmelding..... Tipje voor de toekomst; stop met het installeren van codec packs. Gebruik Gspot of AVIcodec om uit te zoeken welke codec je nodig hebt voor een bestand dat niet wil spelen en installeer aalleen de codec die je nodig hebt en niet meer. met ruwweg 3 a 4 codecs zou je alles moeten kunnen afspelen wat er op het net rondzwerft en als je het goed aanpakt heb je er eigenlijk aan 1 genoeg: FFDshow
Link naar reactie
De opdracht de-activeert de morgan stream switcher. Jouw on-bereidwilligheid om niet zomaar iedere opdracht klakkeloos uit te voeren verdient een pluim maar is aan de andere kant ook wel weer ironisch; de codec pack heb je immers ook geinstalleerd op aanraden van iemand anders zonder je er goed in te verdiepen wat je nu eigenlijk installeerde... Wat je installeerde is een verzameling videoforwindows codecs en directshow filters welke ,min of meer ,lukraak bij elkaar geraapt zijn. Sommige codec packs bewandelen een nog wel legale weg door geen gehackte/gejatte/geripte codecs te installeren maar als gevolg daarvan wordt je opgezadelt met een set codecs welke welliswaar "open source" zijn en dus legaal te gebruiken maar zijn dan ook wel in beta-beta status en eigenlijk niet geschikt om gebruikt te worden op een goed lopende multimedia pc. Voorbeeld daarvan is de hopeloos slechte Elecard mpeg2 codec voorheen vaak vergezelt van een mp3 codec waarvan ik de naam zo ff niet meer weet maar die zorgde voor een hopeloos slechte mp3 weergave. Andere codec packs zitten vol met roof-software en dat is toch ook weer niet de bedoeling.(en ook niet echt nodig) Maar in hoofdzaak bevatten codec packs te veel codec's, veeeeeeel te veel codec's. 1 van de vele onnodig geinstalleerde "codec's" is de morgan stream switcher, een filter welke het mogelijk maakt om met OGM en Matroshka multilanguage videofiles te kunnen schakelen tussen de diverse talen, ik ken tot nu toe eigenlijk maar 1 succesvolle multilanguage MKV file en dat is het japanse anime voorbeeld welke te downloaden is van de Matroshka website.... En zo zitten er nog veel meer codecs in die packs die eigenlijk alleen maar bruikbaar zijn voor 0.00000000000000001% van de videofiles die je vind op het internet maar ondertussen veroorzaken al die codecs wel de nodige narigheid. Je hebt op een windows systeem echt maar een paar codecs nodig en naarmate het systeem krachtiger wordt kun je met minder codecs volstaan. Zo is de divx 5 codec ook prima in staat om divx3 en Xvid te decoderen maar dat kost meer processor bronnen dan met de originele divx3 en Xvid codec. Op een 1-2Ghz+ systeem is dat geen probleem maar daaronder zou je beter de afzonderlijke codecs installeren, op een + 2 Ghz systeem zou je zelfs toe kunnen met de FFDshow codec en aanvullend een dvd softwareplayer als winDVD of Powerdvd. Wat andere mensen op dit forum adviseren is niet onder mijn controlle al probeer ik wel alles een beetje in de gaten te houden. Maar soms slipt er zo'n "advies" tussen door en heb ik niet de mogelijkheid om te waarschuwen. Op de rand beschouwd is het ook niet zo'n drama; alles wat je installeert kun je ook weer verwijderen alhoewel dat niet altijd even makkelijk gaat.....
Link naar reactie
hahaha zie nu pas dat je moderator bent!! :D Maar je hebt inderdaad gelijk. Dat was een jaar geleden ongeveer, dat zou ik nu niet meer doen, omdat ik nu gewoonweg veel meer ervaring(vooral ervaring met problemen :wink: ) heb. Maar k zit mezelf nu een pluim aan te praten en dat is niet de bedoeling. Ik heb trouwens even de codecpack gedeinstalleerd, maar ik kan hem nog steeds niet afspelen. Overigens kan ik nu geen enkele AVI meer afspelen. Wel MPEG. Heef dat zinnetje in uitvoeren nu nog nut? Hij zegt als ik wil afspelen xvidcore.dll not found. En dan zegt mediaplayer dattie em niet kan spelen.
Link naar reactie
[quote:4f5ed4849f="tinus89"]hahaha zie nu pas dat je moderator bent!! :D Maar je hebt inderdaad gelijk. Dat was een jaar geleden ongeveer, dat zou ik nu niet meer doen, omdat ik nu gewoonweg veel meer ervaring(vooral ervaring met problemen :wink: ) heb. Maar k zit mezelf nu een pluim aan te praten en dat is niet de bedoeling. [b:4f5ed4849f]Ik heb trouwens even de codecpack gedeinstalleerd[/b:4f5ed4849f], maar ik kan hem nog steeds niet afspelen. Overigens kan ik nu geen enkele AVI meer afspelen. Wel MPEG. Heef dat zinnetje in uitvoeren nu nog nut? Hij zegt als ik wil afspelen xvidcore.dll not found. En dan zegt mediaplayer dattie em niet kan spelen.[/quote:4f5ed4849f] [quote:4f5ed4849f="Johnny321"]Verwijder eerst die codec-pack[/quote:4f5ed4849f] is deinstalleren niet hetzelfde als verwijderen? 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...