Ga naar inhoud

.wav en .mpg samenvoegen zonder hercompressie van de .mpg


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende: Ik heb een videoclip.mpg met een ranzig lelijke audiotrack erin, joint stereo en lage bitrate etc. Ik heb dat nummer op cd staan, en die wil ik dus in die mpg krijgen als audiospoor, ipv de audiotrack die er nu in zit. Ik heb tot nu toe slechts dingen gevonden (tmpgenc, virtualdubmod) die dit wel konden, maar alleen als de video hergecompresseerd werd. Dat laatste wil ik nu juist niet, dan gaat er nog meer kwaliteit verloren (tis al niet een te beste videostream).. M.a.w. wat voor software kan ik gebruiken om een audiotrack te mixen met de videotrack van een .mpg file, en te saven als nieuw videobestand ? (waarbij de audio met een delay opgegeven kan worden)
Link naar reactie
Het moet uiteraard niet een bestand met ongecompresseerde video worden, dat is de video absoluut niet waard. Het doel is om de videoclip (ooit met matige kwaliteit openomen met een tv-kaart) te voorzien van een kristalheldere WAV-file. Die programma's die je noemt, zijn die gratis te downloaden ? En Virtualdub (met audio en video op direct stream copy) zegt bij mij: [i:b1426ee4b7]"The source video uses a compression algorithm which is not compatible with AVI files. Direct stream copy cannot be used with this video stream."[/i:b1426ee4b7] Logisch, het is een mpeg1 file en vdub kan alleen avi's wegschrijven. Hetzelfde geldt voor VirtualDubMOD. TMPGenc heb ik ook geprobeerd, maar ik heb ook daar geen optie gevonden om het videomateriaal ongeschonden te laten, ook hier wordt hergecompresseerd.[/i]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...