Ga naar inhoud

NTSC


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb familie wonen in Amerika, die mij vroegen een DVD te maken van mijn verblijf aldaar deze zomer. Nu kan ik de film importeren in Premiere en als project kiezen NTSC, de film opslaan en vervolgens branden. Maar de vraag waar ik mee zit, is of ze deze film dan wel kunnen zien. Immers de wereld is ingedeeld in regio's. Europa is regio 2, Amerika regio 1. Mijn brander is ook een regio 2 brander (zeer waarschijnlijk). Is er iemand, die hier iets van weet ?? Werner
Link naar reactie
PAL/NTSC en de regioindeling zijn 2 verschillende zaken. pal/ntsc beschrijft de tecnische norm waaraan de video voldoet, de regioindeling is een bescherming ingesteld door de beeld industrie om te voorkomen dat bv een regio 1 dvd in regio 2 wordt afgespeeld. Een video kan dus NTSC zijn met regio 1,2,3,4,5,6 of helemaal geen regio en hetzelfde geld voor een pal dvd alhoewel sommige combinaties niet logisch zijn. Zo is een NTSC dvd met regio 2 niet erg logisch, ntsc is de amerikaanse tv norm en regio 2 is europa, maar het KAN wel. Zo kun je in nl dvd's kopen die ntsc zijn maar toch regio 2, bv amerikaanse muziek dvd's zijn wel eens zo. Regio instelling is iets wat over het algemeen niet in te stellen is bij 99.9% van de thuisprogrammatuur en als je de keuze niet tegenkomt dan hoef je je er dus niet druk om te maken , de video wordt dan regio-loos.
Link naar reactie
Wat rwilligen bedoelt is dat als er niet om een regio gevraagt word bij het maken van de dvd, hij regio-loos wordt en dus overal afspeelbaar is. om over het ntsc/pal verhaal door te gaan: het is allebei een ander formaat. daarmee bedoel ik aantal pixels in de hoogte en de breedte. weet niet ui mijn hoofd hoeveel dat voor ntsc is en hoeveel voor pal. Het komt erop neer dat als je een bestand van pal naar nstc converteerd, het beeld uitgerekt wordt. Als het goed is kan je voordat je gaat capturen instellen op wat voor een formaat je wilt gaan capturen.
Link naar reactie
Ik heb een project opgezet in NTSC formaat. De film in dit formaat gecaptured. Het project op een schijfje gebrand en ik kon aangeven dat het bestemd was voor de verenigde staten. Er werd niet gerept over een regiocode. Dus neem ik aan, dat de brander regio vrij is. Nu is weer de vraag of een regiovrije DVD te zien zal zijn op een DVD speler regiocode 1. Morgen gaat de DVD naar de verenigde staten en ik ben zeer benieuwd. Van het resultaat zal ik hier melding maken..... Overigens kon ik deze DVD afspelen op mijn DVD speler, maar ik zag wel, dat de kwaliteit minder is dan de PAL versie. Werner
Link naar reactie
Er zijn multi standaart tv's maar die zijn erg duur en zeldzaam. Wat je wel veel tegenkomt is dat de andere standaart in een "quasi" of "pseudo" mode wordt ondersteund. Er wordt dan on-the-fly een conversie uitgevoerd welke het signaal niet daadwerkelijk geheel converteerd maar wel geschikt maakt zodat het kan worden afgespeeld op een tv van de andere norm, de conversie kost wel beeldkwaliteit. In de manual van de tv is het dan wel meestal vermeld als quasi-pal of pseudo-pal playback. Dvd spelers kunnen overigens ook quasi of pseudo ntsc playback on pal maken. Dan blijft er van jouw vraag nog de regio1 over welke in principe niet op een europese speler zou moeten zpelen; wellicht is je dvd speler regiovrij?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...