Ga naar inhoud

Windows slaat vast tijdens renderen


anoniem

Aanbevolen berichten

Tijdens het renderen van een film krijg ik een blauw scherm van Windows waarin er staat dat Windows een fout heeft ontdekt en daarom alles heeft gestopt ter bescherming van Windows. De film heb ik op een externe harde schijf staan. Ik heb een kleine C schijf, kan het zijn dat de bufferzone dan te klein is voor het renderen van de film en daarom Windows zichzelf beschermd? Wat kan een mogelijke oplossing zijn? C schijf groter maken? Ik heb Pinnacle versie 9 en onlangs de laatse patches opgehaald. Ik ben opzich erg tevreden over de werking, heb verder geen problemen zoals elders in dit forum beschreven. Marcel.
Link naar reactie
iqrl_driver_is_less_or_equal Dat is de reden waarom windows zichzelf beschermt. Ik heb de film op een exteren harde schijf staan. Pinanacle staat gewoon op mijn C schijf. Nu denk ik dat de bufferzone (om te branden, in de map My Projects van Pinnacle) op mijn C schijf te klein is en daarom Windows instabiel wordt en dat ie daarom de boel afsluit. Er staat ook nog bij dat indien deze fout voor het eerst op het scherm komt je de hardware en software opnieuw moet installeren. Komt het vaker voor dan moet je kontakt opnemen met je beheerder. Ik hoop dat er nu meer nuttige info is om mij verder te kunnen helpen. Marcel.
Link naar reactie
"iqrl_driver_is_less_or_equal" Ik heb daar al een hoop fouten op gehad... Kappotte harde schijf, videokaart te heet, cpu te heet, rotte IDE kabel van hd, slechte voeding en ga zo maar door. Gezien het feit dat je het krijgt tijdens het renderen komen er bij mij 2 gedachten op: er wordt iets te heet of je harde schijf waarop je de data wegschrijft heeft rotte sectoren. EEa is vrij eenvoudig te testen met wat testprogrammaatjes. Je kunt ook eenvoudig eens de kast open maken: zitten alle stekkers goed erin?, zijn alle koelers wel goed schoon en niet vol stof?, is de voeding goed schoon? Een volle c schijf is ook niet echt ideaal maar daar zou (denk ik ) deze fout niet door mogen ontstaan. Er staat me bij dat je in de voorkeuren van studio ergens kunt aangeven waar de "temp" files worden opgeslagen, je zou deze dan kunnen veranderen naar een harde schijf met genoeg ruimte. Je c schijf zou toch iig wel zo'n 5 GB aan vrije ruimte moeten hebben(1 dvd is 4.3 GB) maar dan zit je nog aan de krappe kant want windows op een NTFS schijf wil nu eenmaal de ruimte hebben. Wordt de ruimte krap dan vertraagt windows enorm, is dus sowiezo een punt om wat aan te veranderen.... Ik heb nu een c van 20 GB en dat lijkt goed te gaan, gezien de prijs van hd ruimte lijkt het me ook geen onoverkomelijk probleem om wat hd ruimte bij te kopen?....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...