Ga naar inhoud

Beeld en geluid synchroom laten lopen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Misschien is deze vraag al vaker gesteld, hoewel ik hem niet direct kon vinden met de zoekfunctie, vandaar dit topic. Ik heb een stukje dvd (31min.). Die wil ik omzetten naar een avi bestand. Ik heb dit geprobeerd met WinAvi, en Xilisoft DVD ripper. In beide programma's gaat het geluid na een min of 4 al ongelijkmatig lopen. Bij Xilisoft DVD ripper heb ik de video (Xvid) ingesteld op 1100 kbps, en de audio (MP3) op 256kbps. Hoe kan ik voorkomen dat het beeld en geluid niet synchroom blijft? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Ok, bedankt Johnny! Ik heb nu de .vob omgezet in een avi file, en het geluid loopt ook nog synchroom met het beeld! Maar nu wil ik de 2 delen van avi samenvoegen (ze zijn precies hetzelfde; Xvid, frames, kbps, enz.) En ik heb ze samengevoegd zoals in de FAQ stond (hij doet het wel goed; geen foutmelding o.i.d.) Maar als ik het uiteindelijke bestand wil afspelen, loopt het geluid alsnog niet synchroom met het beeld. Terwijl als ik 1 deel apart afspeel wel goed is. Hoe kan dat? Heeft iemand hier een oplossing voor?
Link naar reactie
Ook ik heb wel eens dat beeld en geluid niet synchroon lopen. Ik zorg er in ieder geval voor dat ik tijdens capturen of renderen geen andere dingen op de PC doe. Als ik de virusscanner uitzet (en ik verbreek de netwerkverbinding met mijn ADSL-modem voor de veiligheid), dan loopt beeld en geluid wel synchroon. Misschien kun je dit eens proberen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...