Ga naar inhoud

Probleem met capture


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo beste mensen, Ik heb een nieuwe Dell Dimension 2400, intel celeron cpu 2,60 Ghz, kloksnelheid 2,59 Ghz en 512 mb ram. Als ik met bijvoorbeeld movie maker een video wil capturen, sluit ik mn fire wire aan op de DV uitgang van mn canon mv-800. Maar naar zo'n 2 seconden slaat de pc vast, enigste mogelijkheid is dan om de firewire stekker uit mn DV-uitgang te trekken. Hierna is alles weer normaal. Soms kan ik 30 seconden probleemloss opnemen, soms 2 minuten, maar hij loopt vast op een gegeven moment. Wat mij opviel is dat mn CPU waarde tijdens capturen, constant 99% is. (is dit normaal?) en, weet een van jullie een mogelijke oplossing. Ben ook bij de plaatselijke computer-boer geweest, maar die berekend zulke hoge tarieven om alles eens te testen... Groeten Dennis
Link naar reactie
Ik vrees dat je processor te traag is, of je harde schijf die de hoge gevevensstroom moet verwerken. Heb je wel 'ns een extern programma als Pinnacle Studio geprobeerd? Videobewerking vraagt uiterst veel van je computer, Pinnacle adviseert zelfs om je videogegevens weg te schrijven naar een schijf waar Windows niet op staat. In de praktijk betekent dat dat de meeste mensen een extra harde schijf met een hoge transferrate kopen (een pATA133 of sATA150 dus) en die speciaal houden voor videogegevens. Windows zoekt namelijk op de systeemschijf continu toegang tot allerlei bestanden waardoor de lees/schrijfsnelheid afneemt. Overigens kun je zelf proberen, door in Configuratiescherm/Systeem/Hardwareprofielen, een nieuw hardwareprofiel aan te maken, de computer op te starten met een minimale configuratie, alleen bedoeld voor videobewerking. Wat je eerst zou kunnen proberen is zo veel mogelijk items die opgestart worden uit te schakelen, dat kan ook aardig wat schelen. Je doet dat door Start/Uitvoeren te klikken, en dan in het tekstvak msconfig te typen. Kies het tabblad opstarten en vink alles af wat je niet direct nodig hebt. Daardoor wordt niet alleen Windows sneller opgestart maar heb je ook meer geheugen beschikbaar voor videobewerking, dit vreet namelijk systeembronnen. Veel succes ermee en als er iets niet duidelijk is dan horen we het wel :wink: :P
Link naar reactie
Het valt te vrezen dat je Dell Pc 2400 niet erg geschikt is voor videobewerking, uit meerdere testen komt deze PC er alvast magertjes uit. Het blijkt dus een entry Level PC te zijn, verwacht er dus niet al te veel van. http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,115403,00.asp http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1610 http://reviews-zdnet.com.com/Dell_Dimension_2400/4505-3118_16-30824846.html Vooral de aanwezige grafische kaart is echt low budget, en presteert ondermaats. http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/queryreviews?readform&qcode=pc&q=dell+and+2400&pcode=pc Misshien kan je er een stevige Video kaart alsnog in plaatsen.
Link naar reactie
Een beetje onzin allemaal, een 2.4 Ghz celeron is prima in staat om dv te "capturen". DV capture is te doen op een pentium 350 Mhz met 256 MB ram onder win2000( en ook andere windows versies),ik heb het zelf gedaan en een kennis van me doet het nog dagelijks, hij kan dan wel helemaal niets anders doen en captured naar een aparte harde schijf maar verder is het eigenlijk geen probleem. DV capture is iets heel anders dan analoge capture welke wel een krachtige cpu en ram nodig heeft. DV capture is niets anders dan een netwerkstroom zo rechtstreeks zonder enige conversie op de harde schijf wegschrijven, die stroom is 25 Mbs oftewel 3.25 MB/sec en er hoeft verder helemaal niets aan berekent te worden. De cpu belasting die ontstaat als gevolg van dv capture is dus niet meer dan datgene wat het "netwerk verkeer" veroorzaakt. De ingebouwde Intel extreme graka mag dan wel ruk zijn voor quake4 maar voor video heb je alleen maar 2-d video nodig op monitor resolutie, dat red je zelfs (en heb ik wel gedaan) met een ATI rage 8MB pci kaart. Er is dus wel wat anders aan de hand.... Zoals: Is het systeem wel stabiel? ; draai een s voor een paar uur memtest en cpu-burnin, of een andere zware cpu benchmark en houd goed in de gaten wat er gebeurt, ieder spoortje van instabiliteit/hangen/crashen is gewoon niet goed en duid op een probleem. Wel OS draai je en is deze wel voldoende geupdate? denk dan aan SP2,DirectX, mediaplayer ed. Zijn alle drivers wel op de laatste stand van zaken?, vooral de onboard videokaart en audiokaart maar ook de chipsetdrivers zijn erg belangrijk. Heb je al geprobeert om in apparaatbeheer de netwerkfunctionaliteit van de firewire poort uit te zetten? ; /apparaatbeheer/netwerk adapters/1394-netwerk kaart/dit apparaat niet gebruiken en daarna een reboot
Link naar reactie
[quote:eb3697f2ce="Pceetje"]Betwijfel heel sterk of het onzin is, de ingebouwde grafische chipset heeft dus nogal wat problemen blijkt met de video Overlay, en daar kan het schoentje wel eens knellen. Gewoon een robuste grafische erin stoppen met de nieuwste drivers en DV capture opnieuw testen.[/quote:eb3697f2ce]Videocapture heeft niets te maken met wat voor een kaart je d'r in gooit. Een robuste kaart is dus niet nodig. Een oud opgescharreld ding op de rommelmarkt voor vijf euro is al voldoende. Als het maar beeld weergeeft.
Link naar reactie
@Pceetje; kun je wellicht uitlichten waar te lezen valt over de slechte overlay van de Iextreme chipset? Ik heb nl 2 van de reviews heel snel door gebladert maar ben daar niets over tegen gekomen. Voor zover ik ook weet is normale overlay weergave op 1 monitor geen probleem meer voor welke video chip dan ook sinds de (wat dat betreft beruchte) S3-trio en de savage-nogwat. De dell heeft overigens geen agp slot dus TS zal er hoe dan ook mee moeten leren leven... Wat nog wel eens een probleem wil opleveren is overlay weergave op verschillende kleurdieptes. Ik wil topicstarter dan ook nog wel de volgende test voorstellen; afhankelijk van de videochipset heb je 16-24 en/of 32 bits kleur tot je beschikking voor de monitor-desktop instelling. Probeer eens 24 of 32 bits afhankelijk van welke je al reeds gebruikte en kijk of het daarmee verbetert
Link naar reactie
Allereerst bedankt voor het helpen van mn probleem, nog steeds niet verholpen maar ok, we komen der hoop ik wel. Hier de gestelde vragen door jullie: rwilligen: - os? : win xp met sp2, en idd geupdated (gaat automatisch toch?) - drivers update?: heb alle drivers geinstalleerd (nogmaals) via de dell site (ga er vanuit dat de nieuwste drivers daar staan) - netwerkfunctionaliteit uit gezet in netwerkadapters?: ja - 24 of 32 bits schakelen: heb dit geprobeerd, geen veranderingen.... Johnny321: - welk proces vreet cpu weg?: moviemaker.exe zo'n 99%, dit is ook zo met andere voorgestelde capture programma's. Heb idd geen mogelijkheid om een andere videokaart te instaleren, dit doordat ik geen agp poorten heb.
Link naar reactie
Testje: download [url=http://www.videokeet.goddeloos.nl/Tijdelijk/DVApp.zip]deze[/url] en unzip. het is een dv-avi capture tool, behoeft geen installatie, hij doet het dus zo. Sluit je cam aan en zet 'm aan met een tape erin, start het progje op. Ga naar options/change decode size en kies 25% en vink "opslaan als standaart" Ga naar file/set outputfile en kies de locatie waar je de video wilt opslaan. ga naar Graph mode en kies "DV to File(type 2)" druk ctrl+alt+del en kies taakbeheer/prestaties om naar je cpu te kijken. Met "play"(zwarte pijltje naar rechts) start je het afspelen van de tape en met het opname knopje (rood cirkeltje) start je de dv-avi opname (die 2 zijn dus gescheiden van elkaar en moeten alletwee appart worden bediend) En proberen maar.... [edit] onder options/change decode size verander je de resolutie waarmee dv-avi wordt [b:b068d37ad6][u:b068d37ad6]afgespeeld[/u:b068d37ad6][/b:b068d37ad6], dit heeft dus verder niets te maken met de kwaliteit waarmee de dv-avi wordt opgenomen. De kwaliteit waarmee dv-avi wordt gecaptured is [b:b068d37ad6][u:b068d37ad6]altijd[/u:b068d37ad6][/b:b068d37ad6] hetzelfde, daar is niets aan te veranderen zelfs al zou je het willen. De instelling geldt voor geheel windows en als je "opslaan als standaart" aanvinkt blijft de instelling ook behouden na een herstart.
Link naar reactie
Overbodige moeite, met deze Dell kom je er niet , heb deze namiddag eens mijn licht opgestoken bij een technicus die al jaren bij een PC zaak werkt. Daar hebben ze het overgrote deel van deze PC's gewoonweg teruggenomen wegens algemene ontevredenheid van menig klant. Dit bevestigd de gebruikerservaring op het net, het is een ondermaatse pc met zwakke slecht presterende ondermaatse hardware waarmee je niet eens aan videobewerking hoeft te denken. Je had veel beter een bv: Fujitsi-Siemens genomen, die kosten niet eens veel meer maar hebben toch degelijke hardware aan boord. Enkele ervaringen: be123: Ik heb een half jaar een dell 2400, pentium 2.8 en crt monitor. De bestelling en levering verliepen zonder problemen. De pc werkt ook naar behoren. Alleen is de kwaliteit van het beeld gewoon slecht in combinatie met de onboard grafische kaart *onscherp en onstabiel*. Gelukkig had ik nog een oude creative 8mb PCI kaart die - na inbouw - een geweldige verbetering opleverde. De standaard is zeker alleen voor tft schermen bedoeld ? Verder begint het 17inch beeldscherm type 772 de laatste tijd langdurige perioden te piepen. Erg vervelend. Conclusie : vergeet de crt monitor als je deze pc op het oog hebt. Janvandersluis: Samen met wat nog andere app. en nog andere computer ook deze computer gekocht. Al met al valt het tegen. Het maakt best wel veel lawaai. Dat vind ik niet prettig. Ik weet wel iets van computers af. We hebben het opengemaakt. Oordeel: Toch net iets te veel onderdelen waarvan je kunt zeggen dat ze hun tijd hebben gehad. Te veel b materialen. Vergeleken met de Fujitsu Siemens die we voor nauwelijk meer hebben gekocht is het een ronduit slechte presteerder. De printplaten zijn met een procede gemaakt die alleen op het vasteland van China nog toegepast wordt. Ik krijg steeds meer de indruk dat HP het kwaliteits streven een aantal jaren geleden heeft los gelaten. Ik zeg dit omdat we ook een kleurenprinter van HP hebben aangeschaft waar we ook niet over te spreken zijn. Volgende keer is het FujitsuSiemens (als het een merk wordt). Coltzero: We zochten een leuk pctje, ik om te gamen, mn ouders om op te internetten. Na, jammer genoeg, onvoldoende onderzoek naar PCs (en verleid door het oh zo leuke reclame spotje van dell op tv) besloten we maar een Dell Dimension 2400 te kopen, beetje geupgrade naar 2.8GhZ, 1024DRR Ram, etc. Ik wist toen nog niets van hardware(nog steeds niet echt, maar ik leer steeds meer) En t bleef bij n 64mb grafisch Intell extreem graphics kaartje. Aflevering was redelijk snel (binnen een dag of 3) Ik starte m op, alles liep prima, mijn, al voor de pc gekochte nieuwe game Call of Duty zou ik ff instaleren. Direct alles op t hoogst...crash, computer kon t niet aan. Rondom slecht. Nu zou ik wel graag willen weten of Dell je helemaal uitlacht, en het je onmogelijk maakt n nieuw moederbord te kopen. Weet iemand of ik er een ATX kaart in zou kunnen zetten om een PCIe Nvidia Geforce 6600 in te zetten? Oh ja mocht je van Dell service verwachten dan ben je bij deze alvast gewaarschuwd, http://www.computerconsument.nl/pages/redartikelendetail.php?redartID=225 Ja er zijn Celeron computers die een vlotte DV capture bieden, maar deze hebben dan ook een degelijk moederbord aan boord met een kwalitatieve chipset erop.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...