Ga naar inhoud

tijdens capturen direct opdelen in brandbare blokken


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een pinnacle dc10 capturekaart. Ik wil mijn videobestanden overzetten naar dvd in de beste kwaliteit hetgeen inhoudt dat ik z'n twintig minuten video per dvd kan branden. Nu ben ik op zoek naar een programma die tijdens het capturen direct bestanden van zo'n 4 Gb aanmaakt. Nu moet ik om de twintig minuten de video stoppen zodat ik er niet bij weg kan lopen. Achteraf opsplitsen is me nog niet gelukt, heeft misschien ook te maken met de codec van Pinnacle. Iemand tips ???
Link naar reactie
De dc10 maakt MJPEG avi's, mijn dc10 doet dat op 6 MB/sec en ik zou dan zelfs niet meer dan 12 minuten video op 1 dvd kunnen krijgen. Het is me dan ook niet helemaal duidelijk of je nu die kale mjpeg-avi's op een data-dvd wilt gooien of dat je uiteindelijk gewoon afspeelbare video-dvd's wilt maken maar gezien je uitspraak dat er maar 20 minuten video op een dvd past ga ik maar uit van het eerste geval. Op een "video-dvd" past hoe dan ook altijd minimaal 1 uur mpeg video in "de beste" kwaliteit. Maak je de audio in mpeg2 dan loopt dat al gauw op naar 70 minuten. Ik dacht dat Studio zelf een optie had om automatisch te batch capturen in een vooraf op te geven bestandsgrootte.... Zo niet: met Virtualdub kun je in directstream mode de avi's knippen zonder kwaliteits verlies. Er zijn echter wel wat problemen met de dc10 mjpeg variant in virtualdub maar ik weet nou ook niet meer precies hoet het zat, ik zou even het vdub forum raadplegen voordat je dat gaat doen: http://forums.virtualdub.org/ Virtualdub kan iig saven in "segmented mode" en je kunt de grootte van de segmenten zelf opgeven maar helaas maar tot 2048 MB, nog steeds niet echt een beperking want dan zet je gewoon 3 segmenten op 1 dvd die tesamen precies de dvd vol maken. Het aan elkaar plakken van avi's uit een dc10 zou in principe moeten gaan maar wil wel eens falen op verschil in framerate, vdub weigert dan een volgend avi stuk eraan te plakken omdat de avi's te veel zouden verschillen. Ik heb daarvoor ooit een tooltje( AVI devil)gebruikt om dat probleem op te lossen, het wordt dan wel een heel geknutsel en je bent er weer extra tijd mee kwijt maar het kan wel, http://www.divx-digest.com/software/avi-devil.html Overigens is het zo dat als je studio gebruikt en een berg dc10 avi's op de tijdlijn gooit, GEEN bewerkingen uitvoert en exporteerd met de export instellingen op "hetzelfde als invoer" (is ergens een speciale knop voor aanwezig in studio) dan plakt studio de avi's verliesvrij(zonder hercompressie) aan elkaar en zou het exporteren dus ook heel snel moeten gebeuren, ongeveer op harde schijf snelheid.
Link naar reactie
Dank voor je uitgebreide reactie, ik heb het "batch"capturen niet kunnen vinden. De overige opties gaan ook niet altijd even makkelijk, blijkt uit jou verhaal, dus daar ga ik me in verdiepen op het moment dat er geen alternatieven beschikbaar zijn. Probleem is de samenwerking van de DC10 kaart met andere capture software
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...