Ga naar inhoud

Films als dia's bekijken op tv


anoniem

Aanbevolen berichten

Hey mensen, ben ik weer is met een vraag. Mijn vader wil zijn foto's op een dvd zetten en deze op een tv af kunnen spelen. Het is de bedoeling dat de foto's als dia afgespeeld kunnen worden. Dus dat als je op next of back drukt op je afstandbediening van je dvd-speler de foto ook echt teruggaat. Weet iemand welk programma ik hier het beste voor kan gebruiken? Zelf heb ik de volgende programma's als jullie me andere programma's aanraden heb ik ze het liefst wel als freeware. Nu mijn eigen programma's: - Nero burning rom - Microsoft office picture manager - Quicktime pictureviewer - Irfanview en verder nog de gebruikelijke fotoprogramma's die standaard bij WXP home geleverd worden. Alvast bedankt voor jullie hulp :lol: mzzl roel
Link naar reactie
Ik zie twee oplossingen die vermoedelijk slechts gedeeltelijk zijn. Omdat mijn huidige dvd speler defect is (en nog is vervangen) kan ik de functionaliteit niet checken. Het probleem is de echt dia werking, op een knop drukken en verder gaan. Wat gewoon mogelijk is om de beelden "continu" af te spelen, te pauzeren (via afstandsbediening), vooruit en achteruit. Is die functionaliteit voldoende? Oplossing 1: plaats de foto's in JPG formaat gewoon op een CD-Rom en stop die in een dvd speler. Nadeel van de eoplossing vind ik dat mijn oude speler nogal eens traag reageerde. De schijf kan op vergelijkbare wijze ook in de computer worden geplaatst. Oplossing 2: plaats de foto als video op Dvd en zorg ervoor dat er een (sub-)hoofdstuk scheiding tussen zit. In dat geval kun je altijd van de ene naar de andere springen. Dit is met elk videobewerkingspakket te maken. Tijd dat een foto te zien is, kan ingesteld worden, vaak standaard 5 seconden. Dat is in het algemeen vrij lang tenzij je er een toelichting bijgeeft. Ervaring is dat bij een show het niet te lang moet duren. Ik zie wel eens problemen met de eerste en de laatste foto in een reeks. Ook daar is iets op te verzinnen zodat dat verborgen blijft. Iets dergelijks heb ik zelf al toegepast om een reeks foto's en video's te combineren. De door mij gebruikte software zat bij de videokaart cq. mijn brander software. Dus geheel gratis was het niet, maar veel speciaals heb je ook niet nodig. Moet het allemaal vanzelf gaan, tja, dan wordt het puzzelen.
Link naar reactie
[quote:e615465328="Venzent"]Volgens mij kan dat standaard binnen Nero, videocd maken en vervolgens de jpg's ernaartoe slepen[/quote:e615465328]Een videoCD maken dat zou ik niemand aanbevelen. Om een aantal redenen: - lage resolutie, 352x288 - een videoCD is nauwelijks bestuurbaar op dvd-speler (al dan niet met afstandsbediening), zeker vergeleken met een dvd Omdat een dia show gevraagd, zou ik iets nemen wat dat het dichtste benaderd en makkelijkst is te besturen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...