Ga naar inhoud

Still image met premiere pro 1.5 en Nero 6.


anoniem

Aanbevolen berichten

Als ik na een stukje film een foto importeer en daarna weer een stukje film, en exporteer dat in pro 1.5, dan is alles goed ook na afspelen van de avi file. Als ik de geexporteerde avi file nu op dvd brand met Nero, krijg ik bij het afspelen het stukje film,dan een flits van de foto die 5 seconden moet duren, en daarna staat het eerste beeld van he tweede stukje film 5 seconden stil. Iemand een idee??
Link naar reactie
Exporteer je naar dv-avi? Dan lijkt het mee een fout van de mpeg2 encoder die je daarna inzet. Kennelijk wordt de overgang tussen video en foto niet herkent want eigenlijk zou er op de overgang een extra I frame geplaatst moeten worden zodat de foto vanaf frame 1 gaat spelen. Sommige encoders hebben hiervoor specifieke functies als "optimise stills" en "force picture type" waarmee handmatig een I frame gezet kan worden op de eerste frame van de foto. Ook voor het maken van de totale video is al eea te verbeteren door de foto's om te beginnen al met een fototool in de juiste resolutie te maken voordat je ze in het videoprogramma importeerd, je weet zo zeker dat daar iig niets mee mis kan gaan. Dat betekent dat je de foto's eerst afsnijd zodat er een 4:3 beeld overblijft en vervolgens verschaald naar 720x576.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...