Ga naar inhoud

video op dvd opnemen


anoniem

Aanbevolen berichten

beste lezer, ik heb het volgende: tv videorecorder laptop(met dvd brander en tv-in/out op de videokaart) ik wil nu graag een videoband die ik afspeel in de videorecorder opnemen op mijn laptop en later branden op een dvd, zodat ik het ook altijd nog op mijn laptop kan opnemen. mijn vraag is nu: hoe moet ik de laptop op mijn tv of videorecorder aansluiten en hoe kan ik het beeld dan opnemen??? alain dacier
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
ok, doorgelezen. ik begrijp dat ik een videocapturekaart moet hebben en ben er niet helemaal zeker van of mijn kaart dat kan, maar daar ga ik wel achter komen! wat ik alleen niet begrijp is wat voor kabel ik nu precies moet hebben voor tussen mijn vcr en mijn videocapture kaart te gebruiken, wie kan me helpen.... alain
Link naar reactie
Je hebt een SCART naar VIDEO/AUDIO kabel nodig Dit is aan de ene kant zo een langwerpige zwarte connector met veel pinnetjes en aan de andere kant een gele, witte en rode stekker (tulpvorm, daarom noemt ie ook tulpstekker (in het engels: cinch)) De scart steek je in de videorecorder, de gele stekker in de video/in van je laptop (ook gele aansluiting) en de rode of witte in de audio/in van de laptop. Dan heb je nog een goed capture programma nodig om de film op uw HD te krijgen en naar een DVD te branden. Ik heb de beste ervaring met VIRTUALDUB die AVI capteert. Deze zet ik om met TMPGENC naar MPEG2, author met TMPG DVD AUTHOR en brand met NERO. Voor een sneller resultaat is MAINCONCEPT PVR ook goed, maar je hebt wel een serieuze machine nodig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...