Ga naar inhoud

dvd/vcr recorder


anoniem

Aanbevolen berichten

KeesA, helaas heb je niets aan die mensen van lite-on; men weet niets en daar moet ik het maar mee zien te doen. Lite-on zou zich heel wat kosten weten te besparen door dit soort van overtollig vet te expungeren... LVC-9006 is nergens vanuit Nederland te verkrijgen denk ik. Kent iemand een goede dvd/vcr recorder; danwel video-capturekaart liefst met scart-aansluiting om videobanden naar de computer/dvd te transporteren.
Link naar reactie
Ik heb vorig jaar een Philips dvd-recorder gekocht. Deze met een scartkabel met videospeler verbonden. Je kunt dan direct video beeld op DVD zetten en gemakkelijk de dvd op pc nabewerken als je dat wilt. Het viel me zelfs op dat beeld op dvd soms mooier is dan van video band. Voordeel van de recorder is ook dat je tv-programma's op dvd kan opnemen. Als je van video opneemt kies dan max. dvd duur van 2 uur.
Link naar reactie
Ik heb allebei, zowel een dvd recorder en een video capture kaart. Voordeel van een video capture kaart vind ik dat je geen last hebt van enigerlei beveiligingen zoals o.a. macrovision. Ik heb een Hauppauge pvr 150 kaart, hiermee kan ik zowel antenne signalen als scart (videosignalen) plus geluid direct omzetten in mpg of mpg2 formaat, dit laatste formaat is voor het omzetten naar dvd en het belangrijkste, geluid loopt synchroon met het beeld omdat de geluidsverwerking in de capture kaart zelf gebeurt en niet met de geluidskaart zoals met veel andere capture kaarten.
Link naar reactie
Welk model is dit, PAL of NTSC? http://www.buy.com/retail/product.asp?sku=10386574&SearchEngine=Shopper&SearchTerm=10386574&Type=PE&Category=Comp&Gad=0&dcaid=15889 Internet is heel mooi, maar soms geeft het niets anders dan chaos: Vaak is het moielijk te bepalen of een model pal of ntsc is en of zo'n site wel willende is om mij in Nederland ook te willen leveren. Internet gaat er gewoonlijk vanuit dat de wereld slechts de VS zijn en indien je hier niet aanvoldoet dan kun je het wel vergeten. Meestal besteed je veel tijd en moeite om een goede prijs-/kwaliteitverhouding te vinden en later blijkt jouw inspanning nutteloos te zijn geweest omdat je niet in de VS woont. Ik vind dit zeer te betreuren; ik zie ernaar uit dat dit soort van ellende ooit zal verdwijnen!!!
Link naar reactie
Ik heb advies nodig. Ik had gedacht een hauppage wintv pvr500mce met lnb-aansluitingen voor radio/tv, voor mijn satellietontvanger, bij megawebshop.nl te kunnen kopen; zoals ook bij hun site wordt geclaimd: http://www.megawebshop.com/winkelen/product_info.php?products_id=1184 Tot mijn grote verbazing sturen zij mij een kaart met de oude radio/tv-kabelaansluitingen!!! En hun werkwijze staat mij ook niet aan: zij geven geen telefoonnummer, geen retouradres en het sturen van een e-mail is ook niet bepaald eenvoudig. Voorts zeggen zij gelijk in hun regels dat indien zij jou 'het terugsturen van een artikel' toestaan op een door hen nog aan te geven adres; jijzelf als gedupeerde de terugzendkosten moet zien te betalen! Graag wil ik weten wat ik dien te ondernemen indien zij weigeren om alsnog de juiste kaart of mijn geld terug te geven. Alvast bedankt.
Link naar reactie
De stekker die jij bedoelt heet een F-stekker en heeft in feite niet specifiek veel te maken met sateliet ontvangst, het is gewoon een stekker soort bedoelt voor coax kabel en apparatuur in het Ghz gebied. Dat de kaart geen F-stekkers heeft is wellicht teleurstellend maar begrijpelijk; het is een gewone (ouderwetse) analoge radio/tv ontvanger (geen DVB-s , sateliet) en analoge apparatuur in de benelux heeft overwegend de oude normale soort coax stekker zonder schroefdraad wartel(geen idee hoe dat officieel heet?). De kaart heeft zeker geen LNB aansluitingen want LNB aansluitingen(om een LNB op aan te sluiten) komen alleen voor op sateliet geschikte apparatuur. De F stekker is voor analoge apparatuur ook een beetje overkill; de F-stekker is bedoeld en noodzakelijk voor apparatuur die in het Ghz bereik werkt aangezien in dat bereik de "lekverliezen" veel hoger zijn en er ook sneller lekverliezen optreden. De normale coax stekker met plastic kapje zou te veel signaal verliezen door het "open" plastic kapje heen en daarom is het verplicht om de F-stekker te gebruiken. Andersom; een f-stekker gebruiken voor een analoge tv aansluiting is een beetje overkill en niet echt nodig alhoewel het zeker geen kwaad kan. Maar om daar nou een kaart voor te gaan terug sturen.... Ik denk dat je nl in heel de benelux geen andere zult vinden.... Ik vraag me overigens af: ben je op de hoogte van het feit dat deze kaart bedoeld is voor windows MCE?, er dus geen gewoon windowsXP programma is bijgeleverd en de kaart aldus ook niet zomaar functioneert onder winXP-home/pro. Er zit dus ook geen afstandbediening bij de kaart want je behoort de MCE remote te gebruiken. http://www.hauppauge.tv/PVR_500_mce.htm
Link naar reactie
Aha, juist. Dan heb je in dat geval een sateliet kaart nodig oftewel een DVB-s kaart. Of datgene wat jij wilt zomaar 1-2-3 gaat weet ik ook niet precies, normaal gesproken is het zo dat je op een enkelvoudige LNB maar 1 apparaat kan aansluiten. Zou je het signaal splitten naar 2 ontvangers dan is het hoe dan ook zo dat alletwee de ontvangers alletwee hetzelfde zullen ontvangen aangezien de lnb geschakelt wordt op het te ontvangen signaal. Een gewone "enkele" lnb kan dus niet twee kanalen tegelijk ontvangen, je hebt dan een "dubbele" lnb nodig , te herkennen aan de 2 aansluitingen. Er zijn ook 3-4-6-8 enz voudige LNB's voor het ontvangen van 2-3-4-6-8 enz kanalen tegelijk. Als je dus bv thuis wilt kijken naar 1 kanaal en het andere kanaal zou willen op opnemen op vcr dan zul je een dubbele lnb nodig hebben inclusief een "dubbele" ontvanger. Zo als ik het nu zie heb je dus idd niet veel aan de kaart al is het niet om de reden die jij dacht. Je zou de kaart wel kunnen gebruiken door hem aan te sluiten op een video-uitgang van je settopbox, dat is dus aan een scart,Svideo of video(tulpplug) aansluiting. Evengoed is de dan dubbele ontvanger die je nu hebt voor de helft overbodig aangezien je settopbox niet meer dan 1 videokanaal tegelijk naar de kaart kan sturen. Sterker nog: als je de kaart zo zou gebruiken komt geen 1 van de tuners in werking aangezien je een kant en klaar video signaal naar de kaart verstuurt waar niets maar aan ge-tuned hoeft te worden. Ik begin nu ook wel te begrijpen waar je de fout in bent gegaan: je zag de F-stekker aansluitingen op de kaart en veronderstelde dat daarmee de kaart een "sateliet" ontvanger was terwijl het 1 niets met het ander te maken heeft. De beschrijving bij de kaart zegt het ook wel; "Dual 125 channel [color=red:2b02b1aa62]cableready TV[/color:2b02b1aa62] tuners, each with a dbx-TV stereo decoder (Nicam stereo decoder in Europe) Maar dit is niet voor een ieder even begrijpelijke taal..... Tja, ik begrijp wel dat je nu de kaart terug wilt sturen en in principe zou dat ook niet zo'n probleem moeten zijn, europesche regelgeving betreffende elektronische web aankopen bepalen dat je 7 dagen zicht garantie hebt waarna je de goederen (onbeschadigt, in originele verpaking enz enz) weer retour kunt sturen en een volledige refund(minus transport en handelingskosten) moet krijgen. De winkel verkoopt als ik het goed zie geen satelietkaarten dus ruilen is denk ik uitgesloten. dat je er natuurlijk nu pas achterkomt dat er geen email adres of "real-world" adres of zelfs een simpel telefoonnummer is is natuurlijk vervelend maar ook een beetje je eigen schuld; je had dat natuurlijk wel even van te voren kunnen bekijken.... Wellicht een goede les voor de volgende web aankoop.... Ik heb evengoed wel een normaal email adres voor je gevonden: verkoop@megawebshop.nl Ik zou ze een email sturen met ontvangst bevestiging en daarin duidelijk maken dat je gebruik wilt maken an je recht op teruggave. Je zou kunnen stellen dat de foto op hun website je op het verkeerde been heeft gezet en dat je in de veonderstelling was dat het een satelietkaart betrof en dat je aan het nu gekochte model niets hebt. Vermeld ook duidelijk de data van de belangrijke gebeurtenissen zoals pakket ontvangen, datum en tijd van je eerste verzoek tot terugname ed. De webshob komt er overigens in de tweakers-shopsurvey er redelijk goed vanaf( http://www.tweakers.net/shopsurvey/6617 ) en dus voorzie ik niet al te veel problemen met de afhandeling van je probleem maar je zult waarschijnlijk wel wat geduld moeten hebben zoals wel vaker voorkomt bij webshops, die goedkope prijzen komen ergens vandaan en meestal is dat dus een minimale personeelsbezetting (bv. 1 man en vrouw?) en mail en problemen worden dan meestal pas 'savonds behandelt....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...