Ga naar inhoud

DV capteren via USB2


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb op reis een filmpje gemaakt met een Sony DCR-HC18E digitale camcorder. Nu wil ik deze overzetten naar mijn PC via de bijgeleverde USB2 kabel. In MENU van de Sony heb ik streaming op ON gezet. Met Pinnacle Studio 9 kan ik de film zien, maar bij het overzetten heb ik maar een resolutie van 320x240, gelijk hoe ik die in de settings van Pinnacle ook instel. Kan iemand mij helpen aub
Link naar reactie
DV capturen via usb gaat niet, dv loopt per definitie over firewire en niets anders. Over usb is welliswaar hoge resolutie te versturen maar ik ken geen videocamera die dat doet, de usb-video optie van camcorders is bedoeld om de cam als web cam te gebruiken en om lage kwaliteit video naar de pc te zenden of om de gemaakte fotos (op geheugenstick) naar de pc te sturen.
Link naar reactie
Jah, daar heb je mischien gelijk, heb ik me nog nooit in verdiept, ik vind dvd cameras het toppunt van absolute overbodigheid een echte gecreerde "hype" die als je het goed beschouwd eigenlijk niet veel toevoegd aan een gewone dv cam. Om er wat leuks mee te kunnen doen moet je uiteindelijk de hele boel toch weer overhevelen naar de pc wat daarmee de dvd gelijk overbodig maakt want je kunt dan dus net zo goed een dv tape inlezen. Maar; TS (die zich verder niet meer heeft gemeld...)heeft het over een minidv cam...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...