Ga naar inhoud

Video van camera naar PC


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb de faq doorgelezen en dit forum over videobewerking eens door gebladerd, maar ik heb nu toch nog een paar vragen. Ik ben namelijk een beginner op het gebied van videobewerking. Mijn broer(tje) is in het bezit van een Samsung VP-W70 videocamera. Deze heeft A/V out en s-video aansluiting en mono geluid. Nu wil ik de beelden opgenomen met deze camera opnemen op de pc met als doel er later een dvd van te branden compleet met menu's e.d. Nu begrijp ik dat ik hiervoor een aparte videobewerkingskaart of een tv-kaart nodig ben. Ook lees ik dat er kaarten zijn met hardware matige mpeg encoding. Nu heb ik op de site van Dynabyte de [color=red:44d092afea]Hauppauge WinTV-GO 2 STEREO/AB[/color:44d092afea] gezien voor [color=red:44d092afea]64,95[/color:44d092afea] deze heeft een s-video aansluiting maar geen hardware encoding. Zou deze kaart bijvoorbeeld geschikt zijn om de beelden naar de harde schijf op te nemen? Ik sluit de camera dan aan op de s-video en geluid op de line-in van de geluidskaart. Ik zou graag enig advies hierover willen Alvast bedankt voor de reacties. Ik hoop dat de vraag een beetje duidelijk is. Ik heb thuis de beschikking over twee pc's PC1 Win XP Home Pentium 4 1,8 GHz (S478) 640 Mb ram AOpen Geforce 5600 / 256 Mb ram Sb-live 20 gig WD / 40 gig Maxtor pata hd's 24 speed cd-writer PC2 Win XP Home Pentium 4 3,2 GHz (S775) 1024 Mb ram Asus Geforce EN6600TD / 256 Mb ram Sb-live 120 gig Maxtor (pata) 80 gig Maxtor (USB 2.0) 16 speed dvd-brander
Link naar reactie
[quote:dfb7f5b30c="rolla"]Nu heb ik op de site van Dynabyte de [color=red:dfb7f5b30c]Hauppauge WinTV-GO 2 STEREO/AB[/color:dfb7f5b30c] gezien voor [color=red:dfb7f5b30c]64,95[/color:dfb7f5b30c] deze heeft een s-video aansluiting maar geen hardware encoding. Zou deze kaart bijvoorbeeld geschikt zijn om de beelden naar de harde schijf op te nemen?[/quote:dfb7f5b30c]Ja, in principe wel. Dan zou ik die kaart wel in je snelste pc doen. Want met zo'n soft-pvr moet je processor het werk doen. Houdt er wel rekening mee dat je, terwijl je aan het capturen bent, geen andere dingen met je computer kan doen. Wil je dit wel, dan kun je dus beter een hardwarematige Haupppauge (Winpvr 150 of Winpvr 350) kopen. Dan ben je wel duurder uit, maar het scheelt je processor een hoop werk en je pc word niet zo warm tijdens het capturen. Trouwens, ik lees [url=http://www.hauppauge.tv/prod_wintv_analoog.htm]hier[/url] dat de door jouw bedoelde tv-kaart geen s-video ingang heeft. Dat heeft een [url=http://www.hauppauge.tv/prod_wintv_pvr_pci.htm]Winpvr[/url] wel... [quote:dfb7f5b30c]Ik sluit ... geluid op de line-in van de geluidskaart.[/quote:dfb7f5b30c]Dit hoeft niet, want de tv-kaart heeft een eigen line-in en die moet je gebruiken. succes!
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik dan beter voor de Hauppauge WinTV-PVR-150 STEREO/AB kan gaan. Deze heeft s-video in en een mpeg encoder Bij een tv-kaart zonder mpeg encoder worden beelden zeker opgeslagen in AVI formaat (veel schijfruimte nodig) en dan moet je zelf nog eens converteren naar mpeg2?? Dus als ik bijv. Hauppauge WinTV-PVR-150 STEREO/AB koop kan ik deze dus ook nog in de P4 1,8 GHz zetten. Deze pc heeft mijn voorkeur omdat deze pc nog vrije pci sloten heeft en de mijne niet meer.
Link naar reactie
[quote:15a5287257="rolla"] Bij een tv-kaart zonder mpeg encoder worden beelden zeker opgeslagen in AVI formaat (veel schijfruimte nodig) en dan moet je zelf nog eens converteren naar mpeg2??[/quote:15a5287257]Ik denk het wel. Ik heb zelf een winpvr 250 (de oude winpvr 150) en deze slaat het op als .mpg. Krijg er een prima beeld mee. Toch is AVI soms beter dan mpg. Bijvoorbeeld als je een videocamera hebt met een dv-uitgang en die aansluit op je firewirecontroller wordt het ook in AVI opgeslagen: dat heet dv-avi en is nog beter van kwaliteit dan mpeg2. Dit is alleen niet voor jou van toepassing. [quote:15a5287257]Dus als ik bijv. Hauppauge WinTV-PVR-150 STEREO/AB koop kan ik deze dus ook nog in de P4 1,8 GHz zetten. Deze pc heeft mijn voorkeur omdat deze pc nog vrije pci sloten heeft en de mijne niet meer.[/quote:15a5287257]Ja hoor, moet lukken en zo niet dan kun je hem nog altijd in die ander pc zetten (kaartjes omwisselen dus, maar eigenlijk verwacht ik dit niet). [quote:15a5287257]Nu heb ik op de site van Dynabyte de Hauppauge WinTV-GO 2 STEREO/AB gezien[/quote:15a5287257]Mag ik je nog even een goede tip geven voordat je gaat shoppen bij Dynabyte? Niet dat ik deze winkel wil afkammen of zo, maar kijk eerst even [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/97798]hier[/url] en dan zal je er achter komen dat je bij een andere winkel vééééél goedkoper uit bent dan bij Dynabyte. succes!
Link naar reactie
het kan idd goedkoper, maar met de verzendkosten er bij kom ik aardig in de buurt van de Dynabyte prijs. En ten tweede mocht er wat mee zijn moet ik het weer opsturen. Dan mag de Dynabyte iets duurder zijn, maar bij problemen kan ik er zo weer mee heen gaan. Maar ik kan altijd nog even kijken of er geen computerzaak dicht bij mij in de buurt zit die goedkoper is.
Link naar reactie
Ik ben bij de Dynabyte geweest hadden het Hauppauge kaartje dat ik wilde hebben niet meer. De verkoper vertelde dat ze die deze maand niet weer kregen. Hij had alleen nog de duurderde, de 350, maar die koste 199 euro. Heb nu de Pinnacle Moviebox USB gehaald bij de Dixons voor 99 euro. Hier zit de Pinnacle Studio software al bij.
Link naar reactie
[quote:1e1a753ddc="rolla"]Heb nu de Pinnacle Moviebox USB gehaald bij de Dynabyte voor 99 euro. Hier zit de Pinnacle Studio software al bij.[/quote:1e1a753ddc]Is ook een goede keus en is ook hardwarematig. Hoef je zelfs je computer niet meer open te maken. 99 euro is wel heel goedkoop voor een moviebox. Of had je korting gekregen omdat de hauppauge niet leverbaar was?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...