Ga naar inhoud

Vastlopen Ulead Videostudio 8.0 bij binnenhalen videobestand


anoniem

Aanbevolen berichten

Een vriend van mij heeft een eigenaardig probleem met Ulead Videostudio en ook met Nero Vision Express: bij het binnenhalen van bepaalde videobestanden loopt het systeem gewoon vast (de CPU-belasting loopt op tot 99 %). Het vreemde is dat die bestanden op mijn systeem zonder probleem binnengehaald kunnen worden en ook worden afgespeeld met preview. Zelfs de bestanden die voorheen binnengehaald waren met videocapture van zijn camcorder en bewerkt waren kunnen niet meer geladen worden in het Ulead Videostudio: het programma bevriest gewoon met 99% CPU belasting. Ze kunnen wel worden afgespeeld worden met Windows Mediaplayer 9 (de versie die hij heeft, verder: Windows XP SP2). Nog een vreemde eigenaardigheid: sommige mpg-bestanden die hij met zijn TV-capturekaart heeft opgenomen kunnen nu plotseling niet meer afgespeeld worden door Windows mediaplayer (eveneens 99 % CPU belasting en bevriezing van het systeem). Aan de grootte van het bestand kan het niet liggen: dezelfde AVI-bestanden van zijn camcorder wordt het grote bestand wel ingeladen en het kleinere niet. Als ik eerst opneem van de TV-tunerkaart wordt het aangemaakte mpg-bestand weer wel geladen in Ulead Videostudio, maar een bestand dat vroeger werd opgenomen eveneens met Ulead Videostudio (en zelfs kleiner is en wel met Windows mediaplayer afspeelbaar is) zorgt er weer voor dat het programma volledig bevriest. Ik vermoed een soort interactie met de plaats van mappen (Mijn Documenten) van de verschillende gebruikersaccounts, Windows Mediaplayer 9.0, Ulead Videostudio en Nero Vision Express 2, Windows XP SP2.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Klinkt volgens mij meer als een hardware probleem dan een software probleem. Ik heb bijna hetzelfde euvel; als ik hoofdstukken wil aanmaken in Nero Vision loopt het programma vast en kan ik niet verder werken. [url]http://www.nero.com/nero6/eng/FAQs_NeroVision_Express2.html[/url] Hier geven ze aan bij, het 2de puntje, dat je je drivers moet updaten, die je kan vinden op de site van de videokaart producent. Die stap krijg ik niet voor elkaar. Misschien jij wel en helpt het.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...