Ga naar inhoud

het vodei mp mysterie


Aanbevolen berichten

Goede morgen, Op 17 mei jl heb ik onder het hoofdje"ávi chunck viewer"al een vraag gesteld over de vodei codec'/wrapper.Inmiddels zijn er al heel veel mensen die erg boos zijn over de werkwijze van dit bedrijf{zie Google-vodei}Ik vroeg mij af of er bij ons op het forum al meer bekend is over de wijze waarop deze "firma" opereert.
Link naar reactie
Ik denk dat het ondertussen wel veilig is om te zeggen dat het een scam is. Je download een video, over het algemeen via p2p, en om hem te kunnen bekijken moet je na de trial periode van de codec betalen om de codec weer aan het werk te krijgen. Ik kan het echter nog steeds niet met zekerheid bevestigen nog hoe het nou werkt want ik heb tot nu toe nog steeds geen 1 vodei video weten te bemachtigen... Dus: als je een linkje hebt dan mag je me deze via pb of mail toezenden dan wil ik er wel eens in duiken... Ondertussen lijkt het mij verstandig om deze software NIET op je systeem te installeren en de videos met rust te laten, of zelfs gewoon weg te gooien, ik kan me niet echt voorstellen dat datgene wat je aan vodei video hebt zo historisch belangrijk materiaal is dat de voortgang van het heelal er vanaf hangt.... Er zijn ondertussen wat hacks verschenen voor het uitschakelen van de codec of de beveiliging in de movies maar ik wil deze voorlopig nog niet hier posten totdat duidelijk is hoe de situatie er voor staat. Zou blijken dat vodei eigenlijk niets meer is dan spyware welke via een hijack van videos gebruikers probeert af te persen dan zal ik de eerste zijn om de oplossing alhier te posten. Als de hack tenminste nog werkt want ik geloof dat de codec ondertussen in een nieuwe versie is uitgekomen....
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Een kleine update. Deze post blijft naarboven borrelen als je googled op "vodei" en in nl woont en dus blijf ik ook mail krijgen van mensen die er mee stuk zitten. Waarschijnlijk meestal na het langdurig downloaden van een avi die dan vervolgens niet blijkt af te spelen of er na een paar uur de brui aan geeft. De Vodei MP "codec" is geen codec maar een zogeheten wrapper die de avi die in de file zit encrypt. Decrypten kan alleen na installatie van de vodei codec die vervolgens na een tijdje "gratis kijken" je naar de website van vodei loodst alwaar je een betaling mag doen om verder te kunnen kijken. Je kunt dat chantage noemen maar het is iig een hoogst bedenkelijke manier van zaken doen. Zeker omdat na installatie van de vodei codec je er bijna niet meer vanaf komt en als je dat wel lukt je blijft zitten met een pc die geen avi's meer normaal kan afspelen en je dus bijna verplicht bent om het onding weer te installeren. Verder probleem punt is dat alle avi video door de wrapper loopt en er daardoor prestatie problemen ontstaan, avi's haperen,stotteren,laden erg langzaam enz enz. Vodei videos zijn in enorme hoeveelheden te vinden op bv. moviesempire.com , een pr0n site die zelf geen videos verspreid maar torrents aanbied waarmee de video's zijn te downloaden. Op de site vind je weer links naar andere sites die ook weer vodei videos aanbieden en naar andere betaal pr0n sites die ook eigendom zijn van het vodei imperium. moviesempire.com wordt ook wel "vodei city" genoemd.... Dat downloaden gaat, naar ik zelf heb getest met,voor "open tracker" downloads vrij ongebruikelijk, hoge snelheden, meestal vanaf 3-6 peers. De upload cappen op 1 Kbs heeft totaal geen effect op de download snelheid en daarmee is het plaatje wel kompleet: de initiele seed bestanden staan op professionele servers verspreid over de hele wereld en hier wordt (grof) geld mee verdient op een erg linke manier. De videos zelf lijken , zo te zien, gewone commerciele handelswaar en daarmee lijkt de hele operatie aardig illegaal te zijn maar die status is erg moeilijk hard te maken; De maker van de vodei codec verspreidt via het torrent systeem , (bijna niet te traceren) geripte commerciele videos en verdient het geld met de vodei codec. Voor de mensen die er de moeite in willen steken: er is een oplossing om de videos te ontdoen van de vodei encryptie. Het behelst het opzetten van een VM (virtual machine) bv ms-VPC2007 en onder de vm het rippen van de video mbv Graphedit. Als de vodeicodec "verloopt" en er betaald moet worden gooi je de VM gewoon weg en zet je weer een nieuwe VM op en kun je weer verder met converteren. Een linkje naar een complete handleiding vind je [url=http://thepiratebay.org/user/liwolfbyte]hier[/url] In het pakketje (1,8 MB) zit een handleiding,graphedit,een link naar Msoft-VPC2007, en een htmlmanual. De html manual beschrijft uitvoerig hoe en wat te doen. 1 waarschuwing; de bijgeleverde versie van Graphedit bevat ook diverse DirectX filters (extentie *.ax)waaronder een mpeg2 splitter en parser en de zeer oude iviaudio codec welke worden toegevoegd aan je systeem als je het bestand "register.bat" draait. Ik raad aan om dat niet te doen, het is op een win2000 en later systeem niet nodig en de filters kunnen narigheid geven bij het afspelen van mpeg2 media, Graphedit werkt(zeker voor deze toepassing) ook gewoon zonder deze filters. Ik zou persoonlijk gewoon helemaal niet beginnen aan de vodei videos, je zult dan wel helaas je download weg moeten gooien en je heil ergens anders moeten zoeken maar dat lijkt me geen probleem; er zwerft op the intarweb genoeg rond en voor elk wat wils , zonder de vodei narigheid. Voor mensen die dit postje lezen en stuk lopen op links die niet meer werken; ik heb de software/manual niet ,je hoeft me er dus ook niet voor te mailen, gebruik [url=http://www.google.nl/search?hl=nl&q=vodei%2Bgraphedit&meta=]google[/url] en steek er wat tijd in dan vind je het vanzelf net zoals ik deed. Nog een link van andere mensen die er in gedoken zijn: http://vodei.wordpress.com/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...